Charts.cz/Fórum/Jak poznám, které dluhopisy jsou pro mě najméně rizikové?

Jak poznám, které dluhopisy jsou pro mě najméně rizikové?

Zajímalo by mě, jak vlastně zjistit, které dluhopisy jsou pro mě nejméně rizikové? Mám pocit, že je to téma, které se hodně skloňuje, ale když se na to podívám z pohledu začátečníka, všechno mi přijde tak složité. Kdo by to byl řekl, že investování do dluhopisů může být tak matoucí? Vím, že existují různé typy dluhopisů a že některé jsou bezpečnější než jiné, ale jak to poznat? Jaké faktory bych měl brát v úvahu při rozhodování? Slýchal jsem něco o ratingových agenturách a že ty hodnotí kreditní kvalitu emitentů dluhopisů. Ale co když jsem laik a vůbec nevím, jak se v těch ratingových systémech orientovat? Jak důležitá je finanční stabilita emitenta a co znamenají pojmy jako výnos nebo doba splatnosti? Je pravda, že státní dluhopisy bývají považovány za méně rizikové než korporátní? Jaký vliv má aktuální ekonomická situace na hodnotu dluhopisů a jak můžu zjistit, jestli se vyplatí investovat právě teď? A co inflace – jak moc ji mám brát v úvahu při výběru dluhopisů? Mám se raději řídit nějakými konkrétními pravidly nebo doporučeními odborníků? Taky bych rád věděl, jestli je lepší diverzifikovat portfólio s různými typy dluhopisů nebo se soustředit na jeden konkrétní druh. Opravdu bych ocenil nějaké tipy a rady od těch, kdo už mají zkušenosti. Jak jste to zvládli vy? Jak jste si ověřili, že investice do dluhopisů je pro vás ta správná cesta?

227 slov
2.3 minut čtení
21. 12. 2022
Jiří Musil
Jiří Musil

Pro začátečníka je jasné, že vybrat méně rizikové dluhopisy může být fakt oříšek. Obecně platí, že státní dluhopisy jsou považovaný za bezpečnější než korporátní, protože stát má větší šanci splatit dluhy. Ratingový systém od agentur jako Moody's nebo S&P může pomoct – čím vyšší rating, tím menší riziko. Ale neboj se, nemusíš tomu rozumět do detailu, stačí kouknout na základní informace.