Charts.cz/Fórum/Jak mám začít s nákupem NFT, když nevím, co to vlastně je?

Jak mám začít s nákupem NFT, když nevím, co to vlastně je?

Jsem úplně nováček ve světě digitálních investic a najednou všude slyším o NFT. Hlavně se mi líbí ta myšlenka, že by se dalo investovat do umění nebo sběratelských kousků, ale prostě nevím, kde začít. Co to vlastně NFT jsou? Jak se liší od běžných kryptoměn? Znamená to, že musím mít nějaké technické znalosti nebo speciální software na nákup? Kolik peněz bych měl mít připravených na první nákup? A co je potřeba udělat před tím, než se do toho pustím? Přemýšlím hlavně o tom, jestli je to bezpečné a jestli mám vůbec šanci nějaké peníze vydělat. Jaké jsou nejlepší platformy pro nákup NFT? Existují nějaké rady pro začátečníky, které bych měl mít na paměti? Jaké typy NFT jsou nejlepší pro investice a jak je poznám? Nechci do toho jít po hlavě a chtěl bych vědět víc informací, abych udělal správný krok. Můžete mi prosím poradit?

144 slov
1.4 minut čtení
29. 10. 2024
Jakub Šulc
Jakub Šulc

Takže, když jde o NFT, tak je to vlastně digitální certifikát, který říká, že něco (třeba obrázek nebo video) je originál. Na rozdíl od běžných kryptoměn jako Bitcoin, který je zaměnitelný (můžeš mít jeden a vyměnit ho za jiný), NFT jsou unikátní a každý má svou vlastní hodnotu.

Než začneš nakupovat, budeš potřebovat nějaké kryptoměny, většinou Ethereum. Takže si musíš založit peněženku na kryptoměny a koupit nějaký ETH. Existuje spousta peněženek jako MetaMask nebo Coinbase. Je dobrý mít připraveno pár desítek dolarů na začátek, ale můžeš klidně začít i s menší částkou.

S nákupem NFT můžeš jít na platformy jako OpenSea, Rarible nebo Foundation. Tyhle platformy ti umožňují prohlížet a kupovat různé NFT. Před investováním je dobrý se podívat na to, co se prodává a kolik to stojí, abys měl aspoň nějaký přehled.