Charts.cz/Fórum/Jaké dividendové akcie mi doporučíte pro rok 2023?

Jaké dividendové akcie mi doporučíte pro rok 2023?

Jsem investiční nováček a poslední dobou mě hodně zajímají dividendové akcie. Slyšel jsem, že mohou být skvělým způsobem, jak si zajistit pasivní příjem a zároveň investovat do stabilních společností. Vzhledem k tomu, jak dynamicky se trhy mění, bych rád znal názory zkušenějších investorů na to, jaké akcie by mohly být v roce 2023 nejlepší volbou pro pravidelný výnos. Myslíte si, že by bylo rozumné zaměřit se na konkrétní sektory, jako jsou technologie nebo zdravotnictví, nebo je lepší mít diverzifikované portfolio? Jaké společnosti byste osobně doporučili? Zajímalo by mě také, jak hodnotíte stabilitu a historický vývoj vyplácení dividend u různých firem? A co třeba trendy na trhu – myslíte, že nějaké nové společnosti, které teď začínají vyplácet dividendy, by mohly mít potenciál? Jak důležité je v dnešní době sledovat ekonomické ukazatele a zprávy o hospodářství při vybírání těchto akcií? Budu rád za každou radu či tip, co sledovat v roce 2023.

150 slov
1.5 minut čtení
26. 11. 2024
Emil Jílek
Emil Jílek

Návrh na dividendové akcie pro 2023 bych viděl hlavně v sektorech jako jsou spotřební zboží, zdravotnictví a energie. Například společnosti jako Johnson & Johnson nebo Procter & Gamble mají dlouhou historii vyplácení stabilních dividend. Je dobrý nápad mít diverzifikované portfolio, aby ses vyhnul riziku spojenému s jednou oblastí nebo společností. Co se týče nových firem, sleduj tech společnosti, které začínají vyplácet dividendy, třeba nějaké menší firmy v oblasti cloudových služeb nebo obnovitelných zdrojů. Určitě je dobrý mít na paměti ekonomické ukazatele, jako je inflace nebo úrokové sazby, protože ty můžou ovlivnit výkonnost akcií a dividendy. Každopádně doporučuji udělat si vlastní průzkum a nespoléhat jen na rady ostatních.

107 slov
1.1 minut čtení
15. 1. 2025
Lucie Kafková
Lucie Kafková