Charts.cz/Fórum/Jak rozložit investice mezi akcie a kryptoměny?

Jak rozložit investice mezi akcie a kryptoměny?

Zajímalo by mě, jak správně rozložit investice mezi akcie a kryptoměny, protože obě tyto oblasti mě hodně lákají, ale nevím, jak na to. Mám pocit, že akcie jsou více stabilní a bezpečné, ale kryptoměny zase nabízí zajímavé výnosy. Kolik procent z celkového portfolia bych měl dát do akcií a kolik do kryptoměn? Je dobré se řídit nějakými konkrétními pravidly nebo doporučeními? Jaké faktory bych měl vzít v úvahu při rozhodování o tom, jak rozdělit své peníze? Mám nějaké zkušenosti s obchodováním s akciemi, ale v kryptosvětě jsem ještě nováček. Zároveň mě zajímá, jestli je dobré investovat do různých typů kryptoměn – mám na mysli Bitcoin, Ethereum a altcoiny. Měli byste doporučení na nějaké konkrétní projekty nebo platformy, kde se dá bezpečně investovat? A co volatility – jak moc bych měl počítat s tím, že ceny se mohou dost rychle měnit? Rád bych měl jasný plán, který mi pomůže minimalizovat riziko a maximálně využít potenciál zisků z obou světů. Děkuju za všechny tipy a rady.

164 slov
1.6 minut čtení
6. 10. 2021
Rudolf Blažek
Rudolf Blažek

Jasně, rozložení investic mezi akcie a kryptoměny je fakt důležitý a každý to dělá jinak. Záleží na tvém rizikovém apetitu. Obecně se doporučuje třeba 70% do akcií a 30% do krypta, ale to můžeš upravit podle toho, jak moc se cítíš na riziko. Pokud jsi spíš opatrnej, zkus třeba 80/20 nebo i víc do akcií.

Když jde o kryptoměny, určitě zainvestuj do Bitcoinu a Etherea, to jsou takový stabilnější kousky. Ale přemýšlej i o altcoinech, pokud chceš vyšší zisky. Jenže s tím je spojená velká volatilita – ceny můžou skákat nahoru a dolů hrozně rychle. Takže buď připraven na to, že ti může hodně kolísat hodnota portfolia.