Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do ETF, pokud vůbec nevím, co to je?

Jak začít investovat do ETF, pokud vůbec nevím, co to je?

V poslední době jsem se začal zajímat o investování, ale mám pocit, že je toho na mě hrozně moc. Slyšel jsem o ETF, ale vlastně nevím, co to přesně znamená. Je to nějaká zkratka? Jak se to liší od běžných akcií nebo podílových fondů? Mám pocit, že bych rád investoval do něčeho, co by mohlo v budoucnu přinést nějaký pasivní příjem, ale nejsem si jistý, kde začít a jaké jsou rizika. Musím mít nějaké speciální znalosti nebo vzdělání? A co třeba poplatky? Je to vůbec pro mě vhodné, když jsem úplný začátečník? Rád bych dostal nějaké tipy, jak se do toho pustit. Jaké platformy bych měl používat na nákup ETF a jak si vybrat ty správné, když vlastně nevím, na co se dívat? Měli byste doporučit nějaké konkrétní zdroje informací nebo knihy, které by mi pomohly lépe pochopit základy investování do ETF? Co všechno bych měl vědět předtím, než udělám svůj první krok? Děkuji za jakékoliv rady.

157 slov
1.6 minut čtení
19. 8. 2022
Ludmila Volfová
Ludmila Volfová

Takže ETF, to je zkratka pro exchange-traded fund, což jsou vlastně fondy, který se obchodujou na burze jako akcie. Jakýsi mix mezi akciemi a podílovými fondy. Není to zas tak složitý, takže se toho neboj. Tyhle fondy ti umožňují investovat do různých aktiv (akcie, dluhopisy atd.) najednou, což je fajn způsob, jak diversifikovat riziko.

Pokud jde o to, jak začít, tak první krok je vybrat si nějakou brokerskou platformu. Třeba Degiro nebo Revolut jsou docela populární mezi začátečníky. Většina má docela nízký poplatky za obchodování, což je super, když se nechceš moc zadlužovat hned na začátku.