Charts.cz/Fórum/Jak investovat do NFT, když nevím, co to je?

Jak investovat do NFT, když nevím, co to je?

Jsem úplný začátečník v oblasti investic a nedávno jsem zaslechl něco o NFT, ale vlastně vůbec nevím, co to znamená. Všichni ti influenceri na sociálních sítích o tom pořád mluví, ale já se v tom nevyznám. Co jsou to vlastně ty NFT? Jaký je mezi nimi rozdíl od běžných digitálních souborů? Je pravda, že do nich můžu investovat i s malým rozpočtem? Jak začít, když nemám žádné zkušenosti s kryptoměnami a blockchainem? A jak se dá zjistit, které NFT mají skutečnou hodnotu a které jsou jenom nafouknuté bubliny? Zajímalo by mě také, jaký je proces nákupu – musím si zakoupit nějakou kryptoměnu nebo něco jiného? Mám mít obavy z bezpečnosti a podvodů? Rád bych věděl, jestli existují nějaké platformy, které doporučujete pro začátečníky. A co je důležité znát ohledně poplatků a transakcí? Celkově by mě zajímalo, jaký je ten správný postup pro někoho jako já, kdo se chce do světa NFT pustit, ale nemá žádné předchozí znalosti. Děkuju za rady!

160 slov
1.6 minut čtení
7. 1. 2024
Martin Jirásek
Martin Jirásek

Takže, NFT jsou v podstatě jako digitální certifikáty vlastnictví pro unikátní věci na internetu, většinou umění nebo nějaké sběratelské předměty. Na rozdíl od běžných digitálních souborů (jako fotky nebo videa) ti NFT ukazují, že něco vlastníš i když to může být zkopírované. Můžeš začít investovat s menším rozpočtem, ale je dobrý mít na paměti, že hodnota může hodně kolísat a některé NFT jsou prostě nafouknuté bubliny.

Pokud nemáš zkušenosti s kryptoměnami, doporučuji začít s nějakou peněženkou jako MetaMask, pak si koupit nějakou kryptoměnu (většinou Ether) na burze jako Coinbase nebo Binance. Jakmile máš peněženku a kryptoměnu, můžeš jít na platformy jako OpenSea nebo Rarible a tam nakupovat NFT.