Charts.cz/Fórum/Je rozumné začít investovat do kryptoměn, když jsem nováček?

Je rozumné začít investovat do kryptoměn, když jsem nováček?

Zajímalo by mě, jestli je dobrý nápad začít investovat do kryptoměn, když mám s tímhle tématem jen minimální zkušenosti. V poslední době všude slyším o tom, jak se lidé těší z obrovských zisků, ale zároveň je to spojené s velkým rizikem a volatilitou. Jako začátečník jsem trochu nervózní a nevím, jestli bych měl do této oblasti vůbec vstupovat. Zvažoval jsem různé možnosti, jako jsou Bitcoin nebo Ethereum, ale neznám přesně jejich fungování a jak správně vybrat burzu pro nákup. Mám strach, že bych mohl přijít o peníze, když nebudu vědět, co dělám. Je lepší počkat, nebo se do toho pustit a učit se za pochodu? Jaké jsou nejčastější chyby nováčků v kryptoměnách a co bych měl mít na paměti? A jaký je vlastně minimální vklad, který bych měl zvážit na začátku? Děkuji za jakékoli rady či názory.

137 slov
1.4 minut čtení
28. 8. 2022
Ondřej Pernica
Ondřej Pernica

Investování do kryptoměn jako nováček může být dost zastrašující, to je jasný. Je pravda, že zisky můžou být obrovský, ale rizika jsou taky hodně vysoký. Pokud nemáš moc zkušeností, doporučil bych začít s malými částkami. Třeba koupit si Bitcoin nebo Ethereum za pár tisíc a sledovat to. Tím se naučíš, jak trhy fungují, jak se obchoduje a co to vlastně obnáší.

Důležitý je mít na paměti, že volatility je šílená – ceny můžou skákat nahoru dolů během pár hodin. Nováčci často dělají chyby jako panikaření a prodávání ve strachu nebo naopak nakupování v euforii. Je lepší mít plán a držet se ho.

Co se týče burz, tak vybírej ty známější a s dobrou reputací, jako Coinbase nebo Binance. Zjisti si o nich co nejvíc informací, než tam pošleš peníze. A ohledně minimálního vkladu – většinou můžeš začít s pár stovkami korun, což je rozumný způsob, jak si to osahat bez velkého rizika.