Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do ETF, když jsem úplný nováček?

Jak začít investovat do ETF, když jsem úplný nováček?

Už dlouho přemýšlím o investování, ale vždycky jsem byl spíš v té oblasti, kde jsem neměl moc znalostí. Nedávno jsem zaslechl něco o ETF a zdá se mi to jako něco zajímavého, ale vůbec nevím, jak s tím začít. Mohl by mi někdo vysvětlit, co vlastně ETF jsou a jak se do nich dá investovat? Jaké jsou základní kroky pro nováčka, který chce začít? Mám nějaké úspory, ale nemám představu, kolik bych měl investovat na začátku. Je lepší začít s menšími částkami nebo rovnou investovat víc? A co všechno bych měl sledovat nebo zkoumat, než do toho skočím? Jaké platformy byste doporučili pro nákup ETF, a jsou nějaké poplatky, na které bych si měl dát pozor? Dále mě zajímá, jestli je vůbec možné vydělat na ETF jako nováček a jak dlouho trvá, než se člověk může těšit na nějaký výnos. Děkuju moc za pomoc!

144 slov
1.4 minut čtení
25. 2. 2024
Radek Kouba
Radek Kouba

ETF, což je zkratka pro exchange-traded funds, jsou vlastně jako akciové fondy, které se dají obchodovat na burze. To znamená, že si je můžeš koupit a prodat stejně jako akcie. Je to fajn způsob, jak investovat do různých aktiv bez toho, abys musel nakupovat jednotlivé akcie. Tady máš pár tipů, jak začít:

1. Zjisti si víc o ETF - Základ je vědět, co to je a jak fungujou. Existují různé typy ETF – třeba na akcie, dluhopisy nebo komodity.

2. Vyber si platformu - Musíš si najít brokera, kde si můžeš ETF koupit. Jsou různé platformy – některé mají nízké poplatky, jiné nabízejí víc funkcí. Zjisti si, co ti vyhovuje.

3. Začni s menší částkou - Pokud jsi nováček, doporučuju začít s menší investicí. Můžeš klidně začít s pár tisíci korunami a postupně přidávat, jak se zlepší tvoje znalosti.

4. Sleduj poplatky - Při investování do ETF můžeš narazit na různé poplatky – za obchodování a případně za správu fondu. Důležité je vědět, kolik tě to bude stát.