Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do kryptoměn, když nemám žádné zkušenosti?

Jak začít investovat do kryptoměn, když nemám žádné zkušenosti?

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak vlastně začít investovat do kryptoměn, když jsem v tom úplný nováček. Nikdy jsem předtím neinvestoval a nemám tušení, kde začít. Slyšel jsem spoustu věcí o Bitcoinu, Ethereu a dalších altcoinech, ale je toho na mě moc. Co bych měl vědět o základních pojmech jako jsou peněženky, burzy a obchodování? Jak si vybrat správnou kryptoměnu pro investici? Někde jsem četl, že je dobré mít diverzifikované portfolio, ale jak to udělat, když nevím, co všechno na trhu existuje? Je lepší investovat do známějších kryptoměn nebo zkusit něco novějšího? A jak mám postupovat, když chci nakupovat a prodávat? Hlavně se bojím toho, že ztratím peníze nebo udělám nějakou hloupost. Jaké jsou nejčastější chyby, kterým bych se měl vyhnout? A ještě jedno – má smysl sledovat různé zprávy a analýzy trhu nebo je to jen ztráta času? Byl bych rád za každou radu nebo tip, jak začít bez předchozích zkušeností. Díky!

153 slov
1.5 minut čtení
11. 12. 2023
Karel Hájek
Karel Hájek

Začít s investováním do kryptoměn může být fakt zmatek, ale není to tak složitý, jak to vypadá. První, co potřebuješ, je peněženka na kryptoměny. Můžeš mít softwarovou (na telefonu nebo počítači) nebo hardwarovou (něco jako USB). Softwarovky jsou fajn na menší částky a snadné použití, ale hardwarovky jsou bezpečnější pro větší sumy.

Pak si vyber burzu, kde nakoupíš. Popularní jsou třeba Binance nebo Coinbase. Tam si vytvoříš účet, ověříš si identitu a můžeš začít nakupovat. Co se týče výběru kryptoměn, Bitcoin a Ethereum jsou dobrou volbou pro začátek, protože mají dlouhou historii a víc informací.

Diverzifikace je důležitá, ale místo toho, abys hned investoval do deseti různých coinů, můžeš začít třeba s dvěma nebo třemi. Zjisti si něco o projektech, které tě zajímají – sleduj jejich weby a komunity.