Charts.cz/Fórum/Jak začít s NFT projekty, pokud jsem úplný nováček?

Jak začít s NFT projekty, pokud jsem úplný nováček?

Chtěl bych se zeptat, jak to vlastně funguje, když bych se chtěl pustit do NFT projektů, ale jsem naprosto nový a vůbec nevím, kde začít. Vím, že NFT jsou teď hodně populární a že se o nich hodně mluví, ale jakým způsobem se do toho dostat? Jaké kroky bych měl podniknout, abych se nenechal nachytat a neztratil peníze? Musím mít nějaké speciální dovednosti nebo znalosti v oblasti blockchainu, nebo stačí jen mít nějakou kreativitu? A co platformy jako OpenSea nebo Rarible, jak si vybrat tu pravou pro sebe? Existují nějaké konkrétní tipy pro nováčky, které by mi mohly pomoci vyhnout se běžným chybám? A ještě jedna věc – je důležité mít vlastní digitální umění nebo mohu prodávat něco jiného? Jak je to vlastně s autorskými právy u NFT? Můžete mi prosím doporučit nějaké zdroje, kde bych se mohl dozvědět více a naučit se základy? Jak dlouho trvá naučit se všechny tyto věci, abych mohl začít investovat a případně i vytvářet vlastní projekty? Díky moc za jakoukoli pomoc!

167 slov
1.7 minut čtení
15. 3. 2022
Monika Coufalová
Monika Coufalová

Když chceš začít s NFT a jsi nováček, tak to chceš mít jasné. První věc, co potřebuješ, je peněženka na kryptoměny, třeba MetaMask. Bez toho se nikam nedostaneš. Pak si zvol platformu, kde budeš obchodovat – OpenSea a Rarible jsou super, ale mrkni i na další jako Foundation nebo Mintable. Zjisti si, jak ty platformy fungujou.

Můžeš buď vytvářet vlastní digitální umění, což je fajn, pokud máš nějaké kreativní dovednosti, nebo prodávat něco jiného – třeba kolekce videí nebo hudby. Ale pozor na autorská práva! Musíš mít práva k tomu, co prodáváš.

Důležité je sledovat trendy, abys nebyl nachytaný na špatných projektech. Hledej komunity na Discordu nebo Redditu, tam se dozvíš spoustu tipů a jak se vyhnout podvodům. Co se týče učení – základy můžeš zvládnout třeba za pár týdnů, ale prohlubování znalostí zabere víc času.