Charts.cz/Fórum/Co je to vlastně ETF a proč bych měl do něj investovat?

Co je to vlastně ETF a proč bych měl do něj investovat?

Zajímalo by mě, co to vlastně je ETF, protože jsem o tom slyšel spoustu věcí, ale moc tomu nerozumím. Jsou to nějaké fondy nebo co? Vím, že se to používá v investování, ale jsem v tomhle úplný nováček a chtěl bych se dozvědět víc. Jak fungují ta ETF? Mám pocit, že je to něco jako akcie, ale přece jenom trošku jiné. Proč bych měl vůbec uvažovat o investici do ETF? V čem jsou výhody oproti klasickým akciím nebo jiným investicím? Mám pocit, že s tím souvisí i diversifikace, což je něco, co se mi zdá jako dobrý nápad, ale zase nevím, jestli je to pro mě to pravé. Jaké jsou tedy konkrétní benefity investice do ETF? Je to bezpečné? A jak vlastně začít s takovou investicí? Potřebuju k tomu nějakého makléře nebo si to můžu koupit sám online? Jaké jsou poplatky a na co si mám dát pozor? Rád bych také věděl, jestli existují nějaké specifické ETF, které doporučujete nebo které by byly vhodné pro začátečníka jako jsem já. Díky za jakékoli informace a rady!

175 slov
1.8 minut čtení
4. 11. 2020
Daniela Netolická
Daniela Netolická

ETF, nebo Exchange-Traded Fund, je vlastně investiční fond, kterej se obchoduje jako akcie na burze. Takhle můžeš nakupovat a prodávat podíly v ETF během celého dne, což je oproti klasickým fondům, kde se cena určuje až na konci dne, docela výhoda. ETF většinou kopírují nějaký index, třeba S&P 500 nebo DAX, takže když investuješ do ETF, tak vlastně investuješ do víc akcií najednou, což je super pro diversifikaci – rozložíš riziko.

Investice do ETF má několik benefitů. Za prvé, jsou obvykle levnější co se týče poplatků než aktivně řízené fondy. Můžeš se s nimi lehce dostat na trhy, o kterých bys jinak neměl šanci investovat. A jako bonus, bývá jednodušší je prodat, když chceš svoje peníze zpátky.