Charts.cz/Fórum/Jak začít s NFT, když jsem úplný začátečník?

Jak začít s NFT, když jsem úplný začátečník?

Zajímám se o svět NFT, ale jsem úplně nováček a nevím, kde začít. Slyšel jsem, že je to skvělá příležitost na investice, ale zároveň mám spoustu otázek. Jaké jsou základní kroky, které bych měl udělat, abych se do tohoto světa dostal? Potřebuju nějakou kryptoměnu, abych mohl nakoupit NFT, nebo stačí něco jiného? Jaké platformy jsou nejlepší pro nákup a prodej NFT? Je dobré mít vlastní digitální peněženku, a pokud ano, jak ji nastavit? A co vlastně NFT jsou – je to jen obrázek nebo něco víc? Jak poznám, které NFT mají hodnotu a které ne? Mám se zaměřit na nějaké konkrétní oblasti jako umění nebo herní předměty? Bude mi potřeba nějaký technický znalosti nebo je to vše intuitivní? A co daně a zákony kolem NFT – na to musím také myslet? Jsem zmatený a potřeboval bych pár rad od lidí, kteří už mají nějaké zkušenosti. Jaké tipy byste mi dali na začátek, abych se v tom neztratil?

157 slov
1.6 minut čtení
19. 6. 2023
Elena Janková
Elena Janková

Nejdřív si ujasni, co vlastně NFT jsou. Jsou to jako digitální certifikáty vlastnictví pro různé digitální věci, ať už obrázky, videa nebo herní předměty. Abys mohl nakupovat NFT, potřebuješ kryptoměnu (většinou ETH na Ethereum síti). Takže si zřiď nějakou peněženku jako MetaMask, kde si uložíš své kryptoměny. Potom si koupíš ETH na burze (např. Coinbase nebo Binance) a převedeš je do té peněženky.

Když máš peněženku a kryptoměnu, můžeš začít procházet platformy jako OpenSea nebo Rarible, to jsou nejpopulárnější místa na nákup a prodej NFT.

Pokud jde o hodnotu NFT, to je dost subjektivní. Někdo může platit hodně za umění, jiný za herní předměty. Zkus se dívat na trendy v komunitě a na to, co lidi hodně kupují. Hodně záleží i na autorovi nebo projektu za NFT.