Charts.cz/Fórum/Jak číst candlestick grafy, pokud jsem začátečník?

Jak číst candlestick grafy, pokud jsem začátečník?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jak vlastně číst candlestick grafy, když jsem v tomhle tématu úplný nováček. Vím, že tyto grafy jsou hodně populární mezi investory a obchodníky, ale když na ně koukám, tak mám pocit, že je v tom spousta informací, které mi unikají. Jak se vlastně určuje cena otevření a zavření? Co znamenají barvy svíček a jak je to s tím, co představují stíny? Slyšel jsem také o různých vzorcích, které se na těch grafech dají vidět, ale nevím, jak je rozpoznat a co mi říkají o tržních trendech. Mohli byste mi prosím vysvětlit základy candlestick analýzy a jak ji využít při obchodování? Případně jestli existují nějaké tipy pro úplné začátečníky, abych se mohl lépe orientovat v těchto grafech a neztratil se v tom moři dat? Děkuji moc za pomoc!

133 slov
1.3 minut čtení
15. 1. 2025
Barbora Švábová
Barbora Švábová

Svíčkové grafy jsou fakt důležitý a když se do toho dostaneš, uvidíš, že to má smysl. Takže k základům: každá svíčka ukazuje, jak se cena akcie nebo nějakého aktiva vyvíjela v určitém časovém úseku. Cena otevření je ta, kde svíčka začíná, cena zavření je tam, kde končí. Když je zavírací cena vyšší než otevírací, svíčka je obvykle zelená (nebo bílá), když nižší, tak červená (nebo černá). Barvy svíček ti dávají rychlý přehled o tom, jestli trh roste nebo klesá.

Stíny, co vidíš nad a pod tělem svíčky, ukazují nejvyšší a nejnižší cenu během daného období. Dlouhý stín může znamenat, že trh měl silný tlak směrem nahoru nebo dolů, ale nakonec se vrátil na nižší úroveň.

Co se vzorců týče, existuje jich spousta - dvojitý vrchol, hlava a ramena atd. Tyhle vzory ti můžou napovědět o možných obratech trendu nebo pokračování. Nejlepší je začít s pár základními a postupně se učit rozpoznávat víc.