Charts.cz/Fórum/ETF nebo podílové fondy? Které jsou lepší pro začátečníka?

ETF nebo podílové fondy? Které jsou lepší pro začátečníka?

Zdravím všechny, mám takovou otázku ohledně investování a chtěl bych se zeptat, co si o tom myslíte. Začínám přemýšlet o svých prvních investicích a narazil jsem na dvě možnosti – ETF a podílové fondy. Říká se, že ETF jsou super, protože se obchodují jako akcie a mají nižší poplatky, což je pro mě zajímavé. Na druhou stranu jsem slyšel, že podílové fondy mohou být také fajn pro lidi, kteří nechtějí samostatně spravovat své portfolio a preferují to mít v rukou profesionálů. Mám ale obavy, jestli bych vůbec měl do něčeho takového investovat, když jsem začátečník. Je lepší začít s ETF nebo s podílovými fondy? Jaké jsou hlavní rozdíly mezi nimi, co se týče rizika a výnosu? A co je vlastně víc doporučované pro někoho, kdo nemá žádné zkušenosti a chce si jen vytvořit nějaký pasivní příjem? Zajímalo by mě také, jaké faktory bych měl zvážit při výběru mezi těmito dvěma možnostmi. Díky moc za rady!

155 slov
1.6 minut čtení
30. 5. 2023
Rudolf Kočí
Rudolf Kočí

Pokud začínáš s investováním, tak ETF jsou často lepší volba. Mají nižší poplatky, což je důležitý faktor, když se chceš vyhnout zbytečným nákladům. Obchodují se jako akcie, takže můžeš nakupovat a prodávat kdy chceš, což je super pro flexibilitu. Na druhou stranu podílové fondy mají výhodu v tom, že za tebe investice spravuje profesionál, což může být pohodlné, když nevíš, co děláš. Ale měj na paměti, že tyto fondy bývají dražší a můžeš mít omezení v likviditě. Co se týče rizika a výnosu, ETF obvykle kopírují indexy, takže jejich výnosy jsou dost stabilní. Podílové fondy mohou mít větší variabilitu v závislosti na tom, jak si vedou jednotliví manažeři. A pokud hledáš pasivní příjem, tak ETF ti to mohou zajistit s menšími náklady. Na co si dát pozor? Zjisti si o poplatcích, výkonnosti a taky o tom, co vlastně investuješ. Doufám, že ti to pomůže!

144 slov
1.4 minut čtení
2. 11. 2024