Charts.cz/Fórum/Jak začít s investováním do NFT, když vůbec nevím, co to je?

Jak začít s investováním do NFT, když vůbec nevím, co to je?

V poslední době se hodně mluví o NFT a já mám pocit, že mi něco uniká. Slyšel jsem o tom, že se jedná o nějaké digitální umění nebo sběratelské předměty, ale opravdu nevím, jak to všechno funguje. Můžete mi prosím vysvětlit, co to vlastně NFT je? Jaký je rozdíl mezi tím a klasickými digitálními obrázky? Vím, že lidé dokáží za některá NFT zaplatit obrovské částky, ale co na tom dělá tu hodnotu? Jak bych měl začít, když jsem úplný začátečník? Nechci do toho skákat po hlavě a ztratit peníze, takže by mě zajímalo, jaké jsou první kroky. Mám si nejdřív zjistit něco o kryptoměnách, nebo se rovnou podívat na platformy, kde se NFT prodávají? Je pravda, že k tomu potřebuju nějakou peněženku nebo co? A co když nevím vůbec, jak si ji založit? Mohli byste mi doporučit nějaké zdroje informací, které by mi pomohly lépe pochopit tento svět? Jak se dá bezpečně nakupovat a prodávat NFT? Je to vůbec dobrý nápad investovat do něčeho tak nového a neznámého? Děkuju předem za všechny rady!

173 slov
1.7 minut čtení
25. 6. 2024
Richard Konečný
Richard Konečný

NFT, nebo non-fungible token, je vlastně digitální certifikát, který dokazují, že něco je jedinečné a vlastní to nějaký člověk. Na rozdíl od klasických digitálních obrázků, které můžeš kopírovat jak chceš, NFT jsou zapsaný na blockchainu, což je jako veřejná účetní kniha. Takže když si koupíš NFT, máš záruku, že je to originál a nikdo jiný ho nemůže mít. Hodnotu dělá vzácnost, poptávka a to, kdo ten obrázek vytvořil – známý umělec má větší šanci, že jeho NFT bude dražší.

Pokud chceš začít, nejlepší je nejdřív se trochu naučit o kryptoměnách, protože většina NFT se kupuje za Ethereum nebo jinou kryptoměnu. Budeš potřebovat peněženku na kryptoměny (např. MetaMask), abys mohl ukládat jak kryptoměny, tak svoje NFT. Založení peněženky není zas tak složité, většinou to zvládneš podle návodů na netu.