Charts.cz/Fórum/Můžu ztratit peníze při investici do stříbrných ETF?

Můžu ztratit peníze při investici do stříbrných ETF?

Zdravím všechny, jsem nováček v oblasti investic a přemýšlím o nějakých způsobech, jak vložit svoje úspory. V poslední době jsem se hodně zajímal o stříbro a slyšel jsem, že investice do stříbrných ETF by mohla být dobrá příležitost. Jenže mám strach z toho, že bych mohl přijít o peníze. Jak to vlastně funguje? Můžu opravdu ztratit částku, kterou do toho vložím? A co se stane, když cena stříbra klesne? Mohou se stříbrná ETF chovat jinak než třeba akcie nebo jiné komodity? Zajímalo by mě také, jaký je rozdíl mezi fyzickým stříbrem a stříbrnými ETF, protože mi to přijde jako dost důležitý faktor. Je lepší investovat do fyzického kovu nebo se spolehnout na tyto fondy? Co kdyby se s trhem něco stalo nebo pokud by se objevily nějaké krize? Jak rychle bych mohl peníze vybrat zpět z ETF a nebudu mít nějaké poplatky za to? Děkuju za každou radu a zkušenosti, které mi pomohou lépe pochopit rizika spojená s touto investicí.

160 slov
1.6 minut čtení
7. 12. 2024
Božena Hradilová
Božena Hradilová

Investice do stříbrných ETF může být docela riskantní, takže jo, můžeš ztratit peníze, pokud cena stříbra klesne. ETF se chovají jako akcie, což znamená, že jejich hodnota kolísá na základě trhu. Když cena stříbra jde dolů, hodnota tvého ETF taky klesne, a tím pádem můžeš přijít o část svých investic.

Fyzické stříbro a ETF jsou dost odlišné. Fyzické stříbro má tu výhodu, že ho máš v ruce a je to reálná komodita, zatímco ETF jsou v podstatě jen papírové investice. Když do nich investuješ, vlastně nevlastníš fyzické stříbro, ale podíl na fondu, který ho vlastní.