Charts.cz/Fórum/Kdy je nejlepší čas na přidání nových akcií do portfolia?

Kdy je nejlepší čas na přidání nových akcií do portfolia?

Zajímalo by mě, kdy je vlastně ten správný čas na přidání nových akcií do investičního portfolia. Slyšel jsem různá doporučení, jako že bych měl nakupovat akcie, když jsou ceny nízké, ale nevím přesně, jak to poznat. Někde se mluví o tom, že je dobré sledovat trendy a analýzy trhu. Jsem amatér v investování a bojím se, abych neudělal špatné rozhodnutí. Je lepší investovat, když je trh na vzestupu, nebo když zažívá pokles? Jak často bych měl aktualizovat své portfolio a přidávat nové akcie? Co třeba čekat na sezónní trendy nebo nějaké ekonomické zprávy? A co se týče různých sektorů - je výhodné diversifikovat a přidávat akcie z různých oblastí, jako je technologie, zdravotnictví nebo energie? Jaký má vliv politická situace nebo globální události na to, kdy by člověk měl investovat do nových akcií? Rád bych slyšel názory ostatních investorů, kteří mají více zkušeností. Děkuji!

144 slov
1.4 minut čtení
8. 4. 2023
Aleš Beneš
Aleš Beneš

Kdy přidat nové akcie do portfolia je dost individuální. Někdo radí nakupovat, když jsou akcie levné, ale co to znamená? Taky záleží na tom, co sleduješ – jestli nějaký konkrétní sektor nebo celkový trh. Mít diversifikaci je určitě lepší, takže mix technologií, zdravotnictví a dalších oblastí může pomoct zmírnit riziko. Je dobrý mít přehled o trendech a zprávách. Třeba když vyjde nějaká důležitá ekonomická zpráva, může to ovlivnit ceny akcií. A co se týče tržních cyklů – někdo kupuje když je pokles, aby chytli tu nejlepší cenu, jiní radši investují, když je trh pozitivní. Každopádně, pravidelně aktualizuj portfolio, třeba čtvrtletně nebo ročně a sleduj, jak se ti akcie vyplácí. Politická situace a globální události taky hrajou roli – hlavně teď v těchto časech. Takže buď otevřený novým informacím a neboj se experimentovat.

132 slov
1.3 minut čtení
5. 7. 2022
Helena Marková
Helena Marková