Charts.cz/Fórum/Které platformy jsou nejlepší pro nákup NFT umění?

Které platformy jsou nejlepší pro nákup NFT umění?

Jsem nováček v oblasti NFT a mám spoustu otázek ohledně toho, kde vlastně začít. Slyšel jsem, že NFT umění je teď hodně populární a že na tom můžete i slušně vydělat, ale nevím, které platformy jsou ty nejlepší pro nákup takových digitálních děl. Zkoumal jsem různé možnosti, ale v tom množství informací se prostě ztrácím. Je tu tolik různých tržišť a ne všechny vypadají důvěryhodně. Jaké platformy byste doporučili pro nákup NFT? Kde mám hledat kvalitní umění a jaké jsou výhody nebo nevýhody jednotlivých platforem? Vím, že některé z nich mají vysoké poplatky, ale také jsem slyšel o možnostech, jak investovat do méně známých umělců. Jak to vlastně funguje a co bych měl vzít v úvahu při výběru platformy? Poraďte mi prosím s nějakými tipy nebo zkušenostmi, abych se nenechal nachytat na špek. Díky moc!

135 slov
1.4 minut čtení
3. 2. 2025
Bohumil Odehnal
Bohumil Odehnal

Když jde o nákup NFT umění, tak doporučuji začít na platformách jako OpenSea, Rarible nebo Foundation. OpenSea je asi největší a najdeš tam hromadu různých umělců. Rarible ti umožní i mintovat vlastní NFT, což je fajn, pokud bys chtěl zkusit něco vytvořit. Foundation je víc zaměřená na kvalitní umění a většinou tam najdeš umělce, co už mají nějaké jméno.

Poplatky se liší - na OpenSea platíš za transakce (gas fees), což může být dost drahý, když je síť přetížená. Tak si to hlídej. Většinou platíš i provizi při prodeji, takže je dobrý se kouknout na podmínky každé platformy.

Pokud chceš investovat do méně známých umělců, sleduj různé komunity na Twitteru nebo Discordu, tam se často objevují tipy na novinky a talentované tvůrce. Hlavně buď opatrnej a neinvestuj víc, než si můžeš dovolit ztratit. A pamatuj, že trh s NFT je dost volatilní, takže to chce čas a trpělivost.

147 slov
1.5 minut čtení
5. 2. 2025
Adam Klíma
Adam Klíma