Charts.cz/Fórum/Jak poznám, které NFT projekty mají hodnotu?

Jak poznám, které NFT projekty mají hodnotu?

V poslední době se hodně mluví o NFT a o jejich potenciálu jako investiční příležitosti. Ale jak vlastně poznat, které projekty mají skutečnou hodnotu a které jsou jenom nafouknuté bubliny? Existuje tolik různých umělců, projektů a platforem, že se v tom člověk snadno ztratí. Měli byste se dívat na historii tvůrců, na to, kolik už prodali svých děl a jaký mají vliv v komunitě. Také by bylo fajn vědět, jaké jsou jejich plány do budoucna a jestli mají nějakou unikátní koncepci, která je odlišuje od ostatních. Co třeba sledovat aktivitu na sociálních sítích? Myslím, že to může být dobrý ukazatel zájmu veřejnosti. Jak důležité jsou pro vás tyto faktory? A co si myslíte o tom, jestli je důležitější umělecká hodnota nebo spekulativní potenciál? A co třeba komunity okolo těchto projektů? Může to být rozhodující faktor nebo ne? Jaký máte názor na to, zda byste se měli řídit radami influencerů nebo odborníků na trhu? Myslíte si, že byste měli investovat do NFT projektů podle doporučení nebo raději udělat vlastní průzkum a rozhodnout se na základě vlastního úsudku? Jaké máte zkušenosti s tím, když jste se pokusili vybrat nějaký projekt do investice? Mělo by smysl mít nějakou strategii při výběru NFT projektů, nebo je to spíš o štěstí a náhodě?

208 slov
2.1 minut čtení
17. 11. 2024
Bohumil Jiránek
Bohumil Jiránek

No jasně, to je fakt těžký. U NFT projektů je dobrý koukat na pár věcí. První je určitě historie tvůrců, jak dlouho dělají umění, co už vydali a kolik toho prodali. Když mají silnou pověst, tak to může být dobrý znamení. Sleduj i jejich plány do budoucna, jestli mají něco vlastního a unikátního. Sociální sítě jsou taky důležitý, když vidíš, jak se o něm mluví a kolik lidí je v komunitě, to může hodně napovědět. Jestli je důležitější umělecká hodnota nebo spekulace? No, asi záleží na tom, co hledáš – jestli chceš investici nebo jen hezký kus umění. Komunity kolem projektů jsou dost klíčový, když je aktivní a zapálená, tak to může projekt posunout dál. A co se influencerů týče – bacha na to, většinou doporučujou věci podle svých zájmů nebo co se jim líbí. Dělej si svůj vlastní průzkum, to je nejlepší. Zkušenosti? No já už párkrát narazil na projekty, co vypadaly skvěle, ale pak se ukázaly jako flop. Takže mít strategii by bylo super, ale někdy to prostě vychází náhodou.

172 slov
1.7 minut čtení
4. 2. 2025
Pavel Řezáč
Pavel Řezáč

Tak jo, tady je pár věcí, co bych sledoval. První věc je určitě tým za projektem – kdo to dělá, jakou mají historii a jestli už něco úspěšného udělali. Důležitý je taky, jak se chovají na sociálních sítích, jestli mají aktivní komunitu a lidi o ně mají zájem. Když vidíš, že se o projekt hodně mluví a lidi ho podporujou, může to být dobrý signál.

Co se týče umělecký hodnoty vs spekulativního potenciálu – no, obojí je důležitý. Ale fakt záleží na tom, co hledáš. Někteří investoři chtějí jen rychlý zisky, tak sledujou trendy a hype, jiní se snaží najít něco s větší hodnotou a smyslem.

Influenceři? Můžeš jim naslouchat, ale nezapomeň na vlastní úsudek. Někdy doporučujou projekty kvůli svému prospěchu. Takže udělat si vlastní průzkum je základ. Co jsem si všiml z vlastních zkušeností, bylo fajn mít nějakou strategii – třeba nastavit si rozpočet a říct si, do čeho jdu nebo ne. Je to fakt mix štěstí a rozumu. Takže jo, trochu plánování a pak sledovat trh.

168 slov
1.7 minut čtení
9. 12. 2024
František Doležal
František Doležal