Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do DeFi, když jsem úplný začátečník?

Jak začít investovat do DeFi, když jsem úplný začátečník?

Investování do DeFi mi přijde jako super příležitost, ale nevím, kde vlastně začít. Všude čtu o různých protokolech a platformách, ale je toho fakt hodně a já jsem v tom úplně ztracený. Můžete mi poradit, jaké kroky bych měl udělat, abych se do toho dostal? Jak si mám nastavit peněženku a co všechno k tomu potřebuji? Je pravda, že je to bezpečné a že se tam dá dobře vydělat? Slyšel jsem něco o likviditních poolích, ale vůbec nevím, jak to funguje. Jak se liší třeba od běžného obchodování s kryptoměnami? A co vlastně znamená yield farming? Zní to pro mě jako sci-fi. Měli byste nějaké tipy na platformy nebo projekty, na které bych se měl podívat? A co takhle rizika, jak se jim vyhnout a na co si dát pozor? Fakt bych ocenil nějaké jednoduché rady pro někoho, kdo s tím začíná a nechce hned všechno ztratit. Díky moc!

149 slov
1.5 minut čtení
19. 9. 2024
Milan Konečný
Milan Konečný

Takže, začít s DeFi není úplně jednoduchý, ale rozhodně to jde. Nejprve si musíš založit kryptoměnovou peněženku, doporučuji třeba MetaMask, je to jednoduché a hodně používané. Po instalaci si ji zabezpeč, zálohuj si seed phrase, jinak o prachy přijdeš. Pak si koupíš nějakou kryptoměnu jako ETH nebo USDC na burze (např. Binance nebo Coinbase) a přeneseš to do svojí peněženky.

Pak už můžeš začít zkoušet DeFi platformy jako Uniswap pro swapování tokenů nebo Aave pro půjčování a poskytování likvidity. Likviditní pooly ti umožňují zapojit se do obchodování s tokeny a získávat poplatky. Yield farming je o tom, že poskytuješ likviditu a dostáváš odměny za to – často v podobě dalších tokenů.

Rizika jsou hlavně v tom, že projekty můžou být podvodné nebo se může stát něco s chybným kódem. Drž se známějších projektů a nezapomínej na diversifikaci. Sleduj komunity na Redditu nebo Discordu pro tipy. A hlavně investuj jen to, co si můžeš dovolit ztratit. Hodně úspěchů!