Charts.cz/Fórum/Jaké jsou nejlepší tipy na diversifikaci investic pro začátečníky?

Jaké jsou nejlepší tipy na diversifikaci investic pro začátečníky?

Investice jsou pro mě zatím neznámou a mám pocit, že se v tom všem ztrácím. Rád bych se podíval na to, jak správně diversifikovat své investice, ale přiznám se, že nevím, kde začít. Mám pár drobných úspor a chtěl bych je investovat tak, aby moje portfolio nebylo příliš rizikové. Jaké jsou podle vás nejlepší tipy pro začátečníky v oblasti diversifikace investic? Co třeba říkáte na rozložení peněz mezi akcie a dluhopisy nebo na investice do nemovitostí? Je rozumné také uvažovat o kryptoměnách nebo NFT, i když jsem v tom úplný nováček? Jaké by měly být mé první kroky? Jaké procento investovat do různých aktiv? Budu rád za jakékoli rady a postřehy, protože se snažím učit a chci se vyhnout častým chybám, které dělají nováčci. Jaké nástroje nebo platformy byste doporučili pro sledování a správu svého portfolia? Myslíte si, že je důležité mít nějakého poradce nebo si vystačím s vlastními znalostmi? Děkuju za všechny tipy!

154 slov
1.5 minut čtení
15. 12. 2024
Markéta Pechová
Markéta Pechová

Takže, když začínáš s investováním a chceš diversifikovat, dobrý nápad je rozložit svoje peníze do vícero typů aktiv. Základní pravidlo je mít mix akcií a dluhopisů. Akcie ti můžou přinést větší výnosy, ale jsou rizikovější, zatímco dluhopisy jsou stabilnější a méně volatilní. Můžeš zkusit třeba 60 % do akcií a 40 % do dluhopisů, ale to záleží na tvé toleranci k riziku.

Nemovitosti jsou taky fajn volba, ale může to být dost nákladný start. Místo toho můžeš zkusit REITs (real estate investment trusts), což je jakoby investice do nemovitostí, ale bez nutnosti koupit celou budovu.

Co se týče kryptoměn a NFT, to už bych bral s rezervou. Je to hodně volatilní a pro nováčky dost riskantní. Když už, tak do toho dávej malou částku.