Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do dividendových akcií, když nemám žádné zkušenosti?

Jak začít investovat do dividendových akcií, když nemám žádné zkušenosti?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jak vlastně začít investovat do dividendových akcií, když jsem v tom úplně nováček. Nikdy jsem předtím neinvestoval a vůbec nevím, kde začít. Mám nějaké úspory, které bych chtěl zúročit, ale bojím se, že udělám špatná rozhodnutí. Jak se vlastně vybírají ty správné akcie, které vyplácejí dividendy? Je nějaký konkrétní sektor, na který bych se měl zaměřit, nebo je lepší rozložit investice do více oblastí? Jaké informace bych měl sledovat a na co si dát pozor při výběru akcí? Myslíte si, že je dobré začít s nějakým brokerem nebo platformou pro investování? A co je důležité vědět o dividendovém výnosu? Jak se to vlastně počítá a jak často dostávám peníze? Mám si stanovit nějaký rozpočet na investice nebo radši začít s menšími částkami? Bude mi někdo schopen poradit, co dělat jako první krok? Chci se naučit víc o tom, jak fungují dividendové akcie a jak s nimi mohu začít budovat pasivní příjem. Jaké jsou vaše tipy pro začátečníky v této oblasti?

166 slov
1.7 minut čtení
10. 2. 2023
Jan Procházka
Jan Procházka

Pokud chceš začít s investováním do dividendových akcií, doporučuji nejdřív udělat nějaký průzkum. Zjisti, co vlastně dividendové akcie jsou a jak fungují. Taky se podívej na různé sektory - některé jako energie nebo spotřební zboží často vyplácejí stabilní dividendy. Důležitý je i dividendový výnos, což je procento, které dostaneš zpět z investice. Vypočítá se jako roční dividenda dělená cenou akcie. Čím vyšší, tím lepší, ale pozor na příliš vysoké výnosy, mohlo by to znamenat problém s firmou.