Charts.cz/Fórum/Co jsou NFT a stojí za to do nich investovat?

Co jsou NFT a stojí za to do nich investovat?

Nedávno jsem se začal zajímat o svět kryptoměn a digitálních aktiv, a narazil jsem na pojem NFT. Všichni kolem mě o tom mluví, ale já mám pořád v hlavě zmatek. Co vlastně NFT jsou? Je to jen další módní trend, nebo mají skutečnou hodnotu? Jak se liší od klasických investic, jako jsou akcie nebo nemovitosti? Slyšel jsem, že některé NFT se prodávají za obrovské částky, ale jak poznám, které z nich mají potenciál stát se opravdu cenné? Zajímalo by mě, jestli je dobré investovat do NFT, pokud jsem laik a jaké jsou rizika spojená s těmito digitálními tokeny. Je pravda, že NFT mohou být skvělou příležitostí pro pasivní příjem, nebo je to jen klam? Jaký je váš názor na to, jestli se vyplatí strávit čas a peníze investováním do NFT? Jak vůbec začít, když chci do tohoto světa proniknout? Mnoho lidí tvrdí, že je to budoucnost umění a sběratelství. Takže co si o tom myslíte? Mohou NFT přinést zisk i někomu jako jsem já, kdo s tímto světem teprve začíná?

170 slov
1.7 minut čtení
26. 6. 2023
Bedřich Doležal
Bedřich Doležal

NFT, nebo jak se říká nezaměnitelné tokeny, jsou digitální aktiva, která reprezentují vlastnictví něco unikátního, jako je umění, hudba nebo dokonce i tweet. Jde o tokeny na blockchainu, což znamená, že jsou bezpečně zaznamenané a nikdo je nemůže zfalšovat. Teď k otázce investování – jasně, je to trend, ale má i svou hodnotu. Rozhodně se liší od akcií nebo nemovitostí, protože tyhle digitální tokeny jsou mnohem rizikovější a jejich cena hodně kolísá podle poptávky.

Některé NFT se prodávají za šílené částky. Jak poznat ty cenné? To je těžké, většinou to chce znalosti trhu a sledování aktuálních trendů. Někdy se vyplatí investovat do umělců, kteří mají rostoucí popularitu.