Charts.cz/Fórum/Jak začít obchodovat s NFT, když jsem úplný nováček?

Jak začít obchodovat s NFT, když jsem úplný nováček?

Chtěl bych se zeptat, jak vlastně začít obchodovat s NFT, když jsem úplný nováček. Vím, že je to teď hodně populární téma a všichni mluví o tom, jak na tom vydělávají peníze, ale já tomu vůbec nerozumím. Mám nějaké základní znalosti o kryptoměnách, ale NFT mi přijdou jako něco úplně jiného. Jaké platformy bych měl používat pro nákup a prodej? Je bezpečné investovat do NFT, nebo můžu přijít o peníze? A co vlastně znamená mít NFT – je to jako vlastnit obraz nebo něco jiného? Jak se vlastně určuje cena NFT a podle čeho bych měl vybírat, co koupit? Existují nějaké tipy na začátek, které by mi pomohly se zorientovat v tomto světě? Jestliže je něco, co byste mi doporučili přečíst nebo sledovat, byl bych vděčný za jakékoli rady. Děkuji.

130 slov
1.3 minut čtení
8. 1. 2025
Olga Štěpánová
Olga Štěpánová

Tak jo, začít s NFT není tak složitý, jak se to může zdát. Nejprve si musíš pořídit nějakou kryptoměnu, většinou to bývá ETH, takže si založ peněženku jako MetaMask nebo Coinbase Wallet. Odtud můžeš koupit ETH a pak je poslat do své peněženky.

Pak si vyber platformu na obchodování – OpenSea je asi nejznámější, ale jsou i další jako Rarible nebo Foundation. Na těchto stránkách můžeš procházet různé NFT a zkoušet je nakupovat. Ceny se určují podle poptávky, rarity a trendů. Takže když vidíš něco, co se ti líbí a vypadá vzácně, běž do toho.

Co se bezpečnosti týče – je tam riziko, jako u všech investic. Můžeš přijít o peníze, pokud koupíš něco, co pak nebude mít hodnotu. Proto je dobré začít s menšími částkami a nekupovat hned drahé věci.

Mít NFT znamená mít digitální vlastnictví – víc než jen obrázek. Je to důkaz, že ty jsi ten, kdo to vlastní, což může být cenné v uměleckém světě nebo ve hrách.