Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do NFT, když jsem úplný začátečník?

Jak začít investovat do NFT, když jsem úplný začátečník?

Přemýšlím o tom, že bych začal investovat do NFT, ale vůbec nevím, jak na to. Mám pár otázek, které mě trápí. Nejdřív bych chtěl vědět, co přesně NFT vlastně jsou a jak se liší od běžných digitálních aktiv. Je dobré mít nějaké znalosti o kryptoměnách, nebo můžu začít bez nich? Slyšel jsem o různých platformách, kde se NFT prodávají, ale jak si vybrat tu správnou? Jsou nějaké specifické trhy, které byste doporučili pro nováčky? A jak je to s cenami? Mám pocit, že některé NFT se prodávají za šílené částky, ale co když chci začít s menšími investicemi? Myslíte si, že je rozumné investovat do NFT jako formy diverzifikace portfolia, nebo je to příliš riskantní? V neposlední řadě – jak poznám, které NFT mají potenciál růst v hodnotě a které jsou jen krátkodobým trendem? Mám obavy z podvodů a chci se ujistit, že moje peníze nebudou v ohrožení. Jaké jsou vaše zkušenosti s investováním do NFT a co bych měl mít na paměti? Děkuji za jakékoli rady.

167 slov
1.7 minut čtení
24. 3. 2024
František Beneš
František Beneš

Investování do NFT může být fakt zajímavý, ale má to svý úskalí. Nejprv si uvědom, že NFT jsou unikátní digitální tokeny, které potvrzují vlastnictví nějakého digitálního aktiva, jako je obrázek nebo video. Na rozdíl od běžných digitálních souborů, které můžeš kopírovat, NFT jsou jedinečné a jejich vlastnictví je zaznamenáno na blockchainu.

Mít základní znalosti o kryptoměnách ti určitě pomůže, protože většina NFT se obchoduje na platformách jako Ethereum. Vytvoř si peněženku pro kryptoměny (třeba MetaMask), abys mohl nakupovat a prodávat NFT. Co se platforem týče, OpenSea je asi nejznámější a pro začátečníky asi nejlepší volba. Kromě toho můžeš zkusit Rarible nebo Foundation, tam je taky spousta zajímavých kousků.