Charts.cz/Fórum/Jak mám začít s investováním do kryptoměn, když jsem úplný začátečník?

Jak mám začít s investováním do kryptoměn, když jsem úplný začátečník?

Zdravím všechny, rozhodl jsem se, že bych chtěl začít investovat do kryptoměn, ale vůbec nevím, kde začít. Nikdy jsem předtím do ničeho neinvestoval a většinu toho, co jsem slyšel o bitcoinu a dalších měnách, jsem se dozvěděl z různých článků na internetu. Je to pro mě úplně nový svět a cítím se trochu ztracený. Jaké jsou první kroky, které bych měl udělat? Měl bych si nejdřív vybrat nějakou burzu nebo peněženku? Jaký je vlastně rozdíl mezi nimi? Je lepší začít s bitcoinem nebo nějakými jinými altcoiny? A co ty věci jako NFT? Mají smysl investovat do nich jako začátečník? Opravdu se dá na kryptoměnách vydělat, nebo je to spíš loterie? Existují nějaké tipy, jak se vyhnout podvodům a neztratit peníze hned na začátku? Jaké informace bych měl sledovat, abych byl v obraze a mohl dělat lepší rozhodnutí? Vím, že je důležité mít nějakou strategii a neinvestovat všechny peníze najednou, ale jak přesně takovou strategii vytvořit? Omlouvám se za tolik otázek najednou, ale opravdu potřebuju nějaké rady pro začátek. Díky!

169 slov
1.7 minut čtení
5. 9. 2024
Petr Daněk
Petr Daněk

Začít s kryptoměnami může být fakt chaotický, ale neboj, dá se to zvládnout. První krok je vybrat si burzu, kde budeš nakupovat. Populární jsou třeba Binance, Coinbase nebo česká Kryptomarket. Na burze si vytvoříš účet a ověříš identitu, což je standardní postup. Pak musíš mít peněženku na uložení svých mincí – můžeš mít buď online (na burze) nebo offline (hardwarovou peněženku jako Ledger nebo Trezor). Online je pohodlnější, ale míň bezpečné.

Co se týče toho, co kupovat, bitcoin je určitě dobrý začátek, protože má největší historii a stabilitu. Altcoiny můžou přinést větší výnosy, ale i riziko. NFT jsou spíš pro zkušenější investory – zkus je později, až se v tom trochu vyznáš.