Charts.cz/Fórum/Investice do ETF versus jednotlivé akcie – co je lepší?

Investice do ETF versus jednotlivé akcie – co je lepší?

Zajímalo by mě, jestli je opravdu lepší investovat do ETF než do jednotlivých akcií. Jsem začátečník v investování a slyšel jsem, že ETF nabízejí nějaké výhody, jako je diverzifikace a nižší riziko. Ale na druhou stranu, když investuju do konkrétních akcií, mám pocit, že si můžu vybrat přesně to, co chci, a že můžu mít větší kontrolu nad svými investicemi. Myslíte si, že se vyplatí držet se ETF, nebo je lepší jít tou cestou jednotlivých akcií? Jaké jsou hlavní rozdíly v riziku a výnosech mezi těmito dvěma přístupy? Měl bych se bát volatility u jednotlivých akcií, nebo je právě to, co může přinést vyšší zisky? Jak to vidíte vy? Rád bych slyšel názory těch, kteří mají zkušenosti s oběma možnostmi. Díky!

121 slov
1.2 minut čtení
6. 11. 2021
Karolína Jelínková
Karolína Jelínková

Investice do ETF má své výhody, hlavně v tom, že se jedná o diversifikaci. Když koupíš ETF, vlastně investuješ do celého portfolia akcií najednou, takže když jedna akcie klesne, může tě to tolik nezasáhnout, protože jiný akcie to můžou vyvážit. To snižuje riziko a je to pro začátečníka asi rozumnější cesta. Navíc máš nižší náklady na správu než při koupi jednotlivých akcií.

Na druhou stranu, když investuješ do konkrétních akcií, můžeš mít větší kontrolu a potenciál na vyšší zisky. Volatilita jednotlivých akcií ti může přinést i velké výnosy, ale je s tím spojené i větší riziko. Můžeš narazit na akcie, které explodují nebo naopak úplně zkrachují.

Takže to záleží na tvém stylu investování a jak moc jsi ochotný riskovat. Pro začátečníka bych doporučil začít s ETF a pak postupně zjistit, jak se cítíš při investování do jednotlivých akcií. Ale pamatuj, že ve finále je důležité mít strategii a investovat s rozumem.

149 slov
1.5 minut čtení
23. 10. 2024
Jana Roubalová
Jana Roubalová