Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do DeFi, když jsem úplný začátečník?

Jak začít investovat do DeFi, když jsem úplný začátečník?

Zajímá mě, jak se vlastně dostat k investování do DeFi, když nemám vůbec žádné zkušenosti. Vím, že decentralizované finance jsou teď hodně populární a mluví se o tom všude, ale pro mě je to stále tak trochu španělská vesnice. Možná bych měl začít tím, co vlastně DeFi znamená a jaké jsou hlavní výhody oproti tradičním finančním systémům? Jaké platformy bych měl zvážit, když s tímto světem začínám? Taky mě zajímá, co všechno bych si měl nastudovat před tím, než vůbec udělám nějakou investici. Je potřeba mít nějakou kryptoměnu už na začátku, nebo jak to funguje? A co bezpečnost? Jak se dá chránit před podvody v DeFi, když slyším o tolika hacknutých projektích a ztracených penězích? Mám vůbec nějaké šance na úspěch jako nováček, nebo je lepší počkat a naučit se víc, než se do toho pustím? Zkrátka bych uvítal jakékoli rady nebo tipy od lidí, kteří už mají nějaké zkušenosti s investováním do DeFi, protože bych rád udělal správné kroky a neztratil peníze hned na začátku.

166 slov
1.7 minut čtení
18. 2. 2024
Štěpán Sládek
Štěpán Sládek

Takže DeFi, to je v podstatě způsob, jak využívat finance bez tradičních bank. Místo toho, abys dával peníze do banky, můžeš je půjčovat nebo si půjčovat přímo od lidí pomocí chytrých kontraktů. Výhody jsou jasný – větší kontrola nad svými penězi, často lepší úroky a menší poplatky.

Když začínáš, doporučuji si alespoň nastudovat základy jako Ethereum, protože většina DeFi projektů na něm běží. Pak si pořiď nějakou peněženku jako MetaMask, to je důležitý pro interakci s různýma platformama. Krypto jako ETH nebo stablecoiny jako USDC si můžeš koupit na burzách jako Coinbase nebo Binance a pak je přenést do své peněženky.