Charts.cz/Fórum/Jak mohu začít investovat do NFT jako nováček?

Jak mohu začít investovat do NFT jako nováček?

Jsem úplný nováček ve světě investic, ale slyšel jsem o NFT a chtěl bych se dozvědět, jak do toho vlastně vstoupit. Četl jsem, že NFT jsou jako digitální sběratelské karty nebo umění, ale nevím, jestli je to něco pro mě. Jaké jsou první kroky, které bych měl udělat? Musím mít nějakou kryptoměnu, abych mohl nakupovat? A jak si vybrat správnou platformu pro nákup NFT? Je lepší začít s nějakými levnějšími kusy, nebo se rovnou vrhnout na dražší věci? Rád bych věděl i něco o tom, jak fungují poplatky při transakcích, protože jsem slyšel, že to může být dost drahé. A co když se mi NFT nelíbí po delší době? Mám nějaké možnosti prodeje nebo zpětného odkupu? Slyšel jsem také o rizicích spojených s investováním do NFT – jak moc bych se měl bát ztráty peněz? Vypadá to jako hodně složité téma a nevím, kde vlastně začít. Jakou byste mi doporučili strategii jako začátečníkovi? Opravdu bych ocenil pár tipů od zkušenějších investorů, kteří už mají nějaké zkušenosti s NFT. Děkuji!

169 slov
1.7 minut čtení
10. 9. 2022
Vladimír Zach
Vladimír Zach

Takže, pokud chceš začít s investováním do NFT, první věc, co potřebuješ, je kryptoměna. Většina NFT se prodává na platformách jako OpenSea nebo Rarible a ty obvykle vyžadují ETH (Ethereum). Takže si musíš založit peněženku (např. MetaMask) a koupit nějaké ETH na burze jako Coinbase nebo Binance.

Co se týče výběru platformy, je to dost subjektivní. OpenSea je asi největší a nejsnáze použitelná, ale můžeš zkusit i další jako Rarible nebo Foundation. Je dobrý koukat na to, jaké NFT tam jsou, a co se ti líbí.

Ohledně cen – doporučuju začít s levnějšími kusy. Rizika jsou velká a trh je dost volatilní, takže je lepší si udělat obrázek bez toho, abys hned vrážel do drahých NFT.