Charts.cz/Fórum/Jak zjistit, jestli je NFT cenné nebo ne?

Jak zjistit, jestli je NFT cenné nebo ne?

Mám takovou otázku, která mě už nějakou dobu trápí. Jsem nováček ve světě NFT a slyšel jsem o různých projektech, které se údajně prodávají za miliony dolarů. Ale jak mám vlastně zjistit, jestli konkrétní NFT je cenné nebo ne? Co všechno bych měl brát v potaz? Hlavně mě zajímá, jestli je důležitá historie prodeje, popularita umělce nebo třeba to, jak moc je daný NFT unikátní. Dále by mě zajímalo, jestli existují nějaké weby nebo nástroje, které by mi mohly pomoci zjistit tržní hodnotu NFT. Taky bych rád věděl, jak moc hraje roli komunita kolem projektu a jestli to, co se říká na sociálních sítích, může ovlivnit cenu. Mám obavy z toho, že investuji do něčeho, co bude nakonec bezcenné. Máte nějaké tipy, jak se orientovat v tomto světě a jak si udělat lepší představu o hodnotě NFT? Díky!

138 slov
1.4 minut čtení
30. 10. 2022
Martin Pazdera
Martin Pazdera

Oceňování NFT je dost složitý proces, ale pár věcí můžeš sledovat, aby sis udělal obrázek o hodnotě. Určitě se koukni na historii prodeje – jestli se podobné NFT prodávaly za vysoké částky, to může naznačovat poptávku. Popularita umělce hraje roli taky, známější umělci mají větší šanci na úspěch. Unikátnost je důležitá – čím méně podobných kousků existuje, tím víc to zvyšuje hodnotu.

Dále je dobré sledovat komunity na sociálních sítích a fórech, kde se o těchto projektech diskutuje. Aktivní komunita může zvýšit zájem a tím i cenu. Můžeš zkusit weby jako OpenSea nebo Rarity.tools, kde najdeš informace o prodejích a rarity jednotlivých NFT.

Na závěr – buď opatrný a nedávej do toho víc, než si můžeš dovolit ztratit. Trh je dost volatilní a ne všecko, co vypadá dobře, se nakonec prodá za slušnou cenu.

133 slov
1.3 minut čtení
8. 12. 2023
Anna Procházková
Anna Procházková