Charts.cz/Fórum/Kde se podívat na srovnání poplatků u ETF?

Kde se podívat na srovnání poplatků u ETF?

Zajímalo by mě, kde bych mohl najít solidní srovnání poplatků u různých ETF. Jsem nováček v investování a nevím, jaké platformy nebo weby jsou spolehlivé pro takovéto informace. Vím, že poplatky mohou mít velký dopad na konečný výnos, a proto bych chtěl mít přehled o tom, co všechno je na trhu k dispozici. Zkoumal jsem pár stránek, ale většina z nich mi přišla trochu nepřehledná a zmatená. Existují nějaké uživatelsky přívětivé zdroje, které by mi mohly pomoci porovnat náklady na správu, transakční poplatky nebo jiné související náklady spojené s ETF? Možná někdo z vás má zkušenosti s konkrétními nástroji nebo weby, které by mohly být užitečné. Jaký je váš názor na to, jak důležité je sledovat tyto poplatky při výběru ETF? Děkuji za každou radu.

125 slov
1.3 minut čtení
9. 8. 2023
Roman Řezník
Roman Řezník

Na srovnání poplatků u ETF jsou dobré stránky jako Morningstar nebo JustETF. Ty máš možnost snadno porovnat různé fondy, poplatky za správu, TER a tak. Zvlášť JustETF je celkem přehledný a uživatelsky příjemný, má i českou verzi. Pak je tu ještě XTB, kde najdeš detaily ohledně různých ETF a jejich nákladů. Hlavně si dej pozor na ty skryté poplatky, co mohou snížit tvůj výnos. Sledování poplatků je fakt důležitý, protože i malý rozdíl se může časem hodně projevit. Takže radši investuj čas do zjištění těch informací, abys pak nelitoval.

89 slov
0.9 minut čtení
2. 11. 2024
Bohuslav Šulc
Bohuslav Šulc