Charts.cz/Fórum/Můžu investovat do NFT i když o umění nic nevím?

Můžu investovat do NFT i když o umění nic nevím?

Zajímá mě, jestli je možné investovat do NFT, když vlastně vůbec nerozumím umění a nemám žádné znalosti v této oblasti. V poslední době se hodně mluví o tom, jak NFT mění svět umění a financí, ale já se v tom prostě nevyznám. Mám pocit, že většina lidí, kteří o tom diskutují, mají nějaké pozadí nebo vzdělání v umění, zatímco já jsem naprosto laik. Je to tedy pro mě špatný nápad? Jaké jsou rizika a výhody investování do NFT bez znalosti o umění? Můžu se na to dívat čistě jako na investici, nebo musím mít nějaké porozumění pro samotné umění? A co když koupím něco, co se stane bezcenným? Jak můžu zjistit, co je dobré a co ne? Je lepší se na to vykašlat a počkat, až budu mít víc informací, nebo bych měl začít s malými částkami a zkoušet to postupně? Jaké jsou tipy pro nováčky v oblasti NFT? Děkuju za jakoukoliv radu!

153 slov
1.5 minut čtení
18. 1. 2023
Ludmila Volfová
Ludmila Volfová

Investovat do NFT, i když nemáš znalosti o umění, je rozhodně možné, ale je to dost riskantní. Mnoho lidí vidí NFT jako nový způsob investování, ale bez znalosti trhu a umění můžeš snadno naletět na špatné investice. Je dobrý mít alespoň nějaké povědomí o tom, co kupuješ, protože hodně záleží na poptávce a trendu.

Můžeš začít s malými částkami a postupně se učit, ale buď opatrný. Zjisti si co nejvíc informací o konkrétních dílech nebo umělcích, které tě zajímají. Sledování trendů na sociálních sítích, komunitních fórech nebo dalších místech ti může taky pomoct v orientaci.

Pamatuj, že hodnota NFT může dost kolísat a co dnes vypadá jako dobrá koupě, může být zítra bezcenné. Proto si dej pozor na spekulace a buď rozumný v tom, kolik do toho dáš. Je lepší vyčkat a naučit se víc než skočit do toho po hlavě. Takže jo, zkus to pomalu a uč se za pochodu.

151 slov
1.5 minut čtení
7. 11. 2022
Soňa Růžičková
Soňa Růžičková