Charts.cz/Fórum/Bezpečnost investice do NFT: realita nebo bublina?

Bezpečnost investice do NFT: realita nebo bublina?

Poslední dobou se hodně mluví o NFT a jejich popularita neustále roste. Já osobně jsem trochu zmatený tím, co si o tom myslet. Na jednu stranu vidím, jak lidé utrácejí obrovské částky za digitální umění nebo jiné tokeny, které jsou vlastně tak trochu jako certifikáty vlastnictví. Ale na druhou stranu, pořád mám pocit, že je to všechno jedna velká bublina, která se může kdykoliv propadnout. Měly by mě zajímat také některé aspekty jako trvalost těchto investic. Jak to vlastně funguje? Kdo určuje hodnotu NFT a proč by měl mít někdo zájem o digitální obrázek, když si ho může stáhnout zdarma? Zkoumal jsem různé názory odborníků a investičních guruů, ale pořád jsem na vážkách. Je to jenom módní trend pro bohaté lidi, nebo se jedná o něco, co má budoucnost? A co když si koupím NFT a za rok bude úplně bezcenné? Jaká jsou rizika s tím spojená? Mám se raději držet klasických investic jako akcie nebo nemovitosti? Jak jste na tom vy ostatní? Máte zkušenosti s investicí do NFT? Myslíte, že je bezpečné do toho jít, nebo raději počkat na lepší časy? Jaké máte názory na tohle téma?

188 slov
1.9 minut čtení
30. 12. 2023
Magdaléna Matoušková
Magdaléna Matoušková

Co se týče investic do NFT, tak je to fakt složité. Mnozí lidé to vidí jako bublinu, protože hodnota může být hrozně nestabilní. Často se stává, že něco stojí majlant a za chvíli je to bezcenné. Trh s NFT je hodně ovlivňován poptávkou a trendy, takže co je dnes hit, může být zítra zapomenuté. A pravda je, že spousta lidí kupuje NFT jako statusový symbol, ne nutně proto, aby na tom vydělali.

Pokud jde o hodnotu, určuje ji vlastně trh sám – kolik je někdo ochoten za to zaplatit. A to může být dost subjektivní. S těmi digitálními obrázky je to o tom, že si lidi chtějí koupit originál, i když si ho můžou stáhnout grátis. Je to něco jako sběratelské karty nebo umění na zdi.