Charts.cz/Fórum/Jak vybrat ten správný ETF pro začínající investory?

Jak vybrat ten správný ETF pro začínající investory?

Mám dotaz ohledně výběru ETF, protože jsem úplný nováček v investování a chci se ujistit, že dělám správná rozhodnutí. Vím, že ETF jsou skvělou volbou pro diverzifikaci a snížení rizika, ale jak je vlastně vybrat? Jaké faktory bych měl brát v úvahu? Například, co říkáte na poplatky? Je důležité se dívat na TER nebo i další náklady? A co výkon fondu v minulosti? Je to dobrý ukazatel pro budoucnost, nebo spíš ne? Zajímalo by mě také, jaký typ ETF by byl nejlepší pro někoho, kdo začíná s menším kapitálem. Mám se zaměřit na akciové ETF, nebo raději do něčeho jiného jako jsou dluhopisy nebo komodity? A co třeba tematická ETF jako technologie nebo zelená energie? Máte nějaké konkrétní tipy na ETF, které jsou vhodné pro začátečníky? Jak moc je důležitá likvidita ETF a jak to ovlivňuje mé investice? Děkuju za všechny rady a tipy, doufám, že mi pomůžete udělat první krok do světa investic!

154 slov
1.5 minut čtení
20. 1. 2023
Richard Konečný
Richard Konečný

Když vybíráš ETF jako začátečník, tak je dobrý zaměřit se na pár klíčovejch věcí. Poplatky jsou fakt důležitý, koukni na TER, ale nezapomeň i na další náklady jako třeba transakční poplatky. Čím nižší poplatky, tím víc peněz ti zůstane v kapse.

Dívání se na historický výkon může být zajímavý, ale neber to jako záruku budoucích výsledků. Můžeš mít ETF, co minulost měla skvělou a pak to spadne. Takže spíš hledej stabilní fondy s dobrou historií a pověstí.

Co se týče typu ETF, pro začátečníka bych doporučil akciový ETF, ideálně indexový fond jako S&P 500 nebo něco podobného. Dluhopisy můžou být fajn na vyvážení rizika, ale akcie většinou nabízejí víc potenciálu na růst. Tematický ETF může být zajímavý, ale pozor na volatilitu - technologie nebo zelená energie můžou hodně kolísat.