Charts.cz/Fórum/Které NFT platformy jsou nejlepší pro začátečníky?

Které NFT platformy jsou nejlepší pro začátečníky?

Mám takový dotaz ohledně NFT, protože poslední dobou se o tom hodně mluví a já bych se chtěl do toho nějak zapojit. Jsem úplný nováček a vůbec nevím, jak začít. Slyšel jsem, že existuje spousta různých platforem, kde se dají NFT tvořit a prodávat, ale jak si mám vybrat tu správnou? Je nějaká platforma, která je vhodná právě pro začátečníky? Zajímalo by mě, co bych měl zvážit při výběru platformy - třeba jak je to s uživatelskou přívětivostí nebo s poplatky za transakce. Hledám něco jednoduchého na použití, protože nechci hned na začátku narazit na složité procesy, které bych nemusí zvládnout. A co bezpečnost? To je taky důležitý faktor. Jsou nějaké platformy, které jsou víc důvěryhodné než jiné? A co komunitní aktivita - má smysl vybrat si platformu podle toho, kolik tam je umělců nebo sběratelů? Jo a co ceny? Měly by být ceny za mintování, ale i za prodej rozumné pro někoho, kdo začíná a nemá moc peněz k investování? Takže pokud byste mohli doporučit nějaké konkrétní platformy pro NFT, kterými by se mohl někdo jako já zabývat, byl bych moc vděčný. Dík!

184 slov
1.8 minut čtení
23. 12. 2023
Miroslava Doleželová
Miroslava Doleželová

Pokud jsi začátečník, tak doporučuji podívat se na platformy jako OpenSea nebo Rarible. Obě jsou docela uživatelsky přívětivé a máš tam spoustu možností, co se týče mintování a prodeje NFT. OpenSea je asi největší trh, takže tam je hodně sběratelů a umělců, což může být fajn pro inspiraci. Na Rarible můžeš i hlasovat o věcech, takže tam je nějaká komunita.

S poplatky je to tak, že většinou platíš za mintování (vytvoření NFT) a ty se mohou dost lišit podle blockchainu - Ethereum je dražší, ale najdeš i levnější možnosti jako Polygon nebo Tezos, kde jsou poplatky mnohem nižší. Bezpečnost je důležitá, tak si dej pozor na to, jakou peněženku používáš (MetaMask je oblíbená).