Jaký vliv mají emoce na moje investiční rozhodnutí?
Přemýšlím o tom, jak hodně emoce ovlivňují moje rozhodnutí, když investuji do různých aktiv, jako jsou akcie nebo kryptoměny. Často se mi stává, že když trhy rostou, cítím se nadšeně a mám tendenci kupovat více, i když třeba nemám úplně promyšlenou strategii. Naopak, když trhy padají, cítím strach a obavy z toho, že přijdu o peníze, což mě nutí prodávat i kvalitní akcie, které bych měl mít dlouhodobě. Je to normální? Jak moc by měly emoce hrát roli v investičním procesu? Jak se mohu naučit lépe kontrolovat své pocity při investování? Dává smysl mít nějaký plán nebo strategii, aby mě emoce tolik neovlivnily? Slyšel jsem o různých technikách, jako je například meditace nebo vedení deníku investic, ale nejsem si jistý, jestli to opravdu funguje. Co si o tom myslíte vy? Jaké máte zkušenosti s emocemi a investováním? Zajímalo by mě také, jestli existují nějaké konkrétní situace nebo příběhy z vašeho života, kdy vám emoce pomohly rozhodnout se správně nebo naopak vedly k chybám. Jak se s tím vyrovnáváte v praxi?