Charts.cz/Fórum/Jaké aktivum je nejlepší na vyvážení portfolia?

Jaké aktivum je nejlepší na vyvážení portfolia?

Zajímalo by mě, jaké aktiva byste doporučili na vyvážení investičního portfolia. Jsem docela nováček v oblasti investování a vím, že je důležité mít dobře diverzifikované portfolio, ale nejsem si úplně jistý, jaká aktiva jsou nejlepší pro dosažení této rovnováhy. Slyšel jsem o akciích a dluhopisech, ale co třeba alternativní investice jako kryptoměny nebo nemovitosti? Měly by být součástí portfolia nebo se mám spolehnout spíše na tradiční investice? Jaké procento jednotlivých aktiv bych měl zvolit, pokud chci mít stabilní růst a zároveň si uchovat i nějaké to zabezpečení? A co inflace a její vliv na investice? Vím, že některé investice jsou více rizikové než jiné, a tak bych chtěl znát názory zkušenějších investorů na to, co by mělo být v ideálním vyváženém portfoliu. Jaké máte zkušenosti s vyvážením portfolia, co se osvědčilo vám osobně? Děkuji za vaše rady!

137 slov
1.4 minut čtení
23. 3. 2023
Elena Řezníková
Elena Řezníková

Myslím, že do vyváženého portfolia bys měl určitě zahrnout akcie a dluhopisy. Akcie ti dají potenciál pro růst, ale jsou víc rizikové, zatímco dluhopisy ti poskytnou stabilitu a pravidelný příjem. Často se doporučuje mít třeba 60% akcií a 40% dluhopisů, ale záleží na tvém rizikovém profilu.

Alternativní investice jako nemovitosti nebo kryptoměny taky stojí za zvážení. Nemovitosti mohou být fajn pro pasivní příjem, ale jsou méně likvidní. Kryptoměny jsou super zajímavé, ale hodně volatilní, takže s nimi opatrně.

Když jde o inflaci, zlato nebo komodity můžou být dobrá ochrana. Je dobrý mít nějaké aktiva, která ti pomůžou ochránit hodnotu peněz v čase.

Doporučuju začít s tradičním portfoliem a pak přidávat alternativy podle toho, jak se budeš cítit víc sebejistý. Každopádně si dělej průzkum a sleduj trhy, abys věděl, co se děje.

131 slov
1.3 minut čtení
10. 11. 2023
Lukáš Doležel
Lukáš Doležel