Charts.cz/Fórum/Jak emoce ovlivňují rozhodování lidí při nákupu NFT?

Jak emoce ovlivňují rozhodování lidí při nákupu NFT?

Co myslíte, jak moc hrají emoce roli v rozhodování, když si lidé kupují NFT? Vím, že trh s NFT je hodně volatilní a lidi často investují na základě toho, jak se cítí nebo co momentálně trendy. Zajímalo by mě, jestli je nákup NFT víc o touze po vlastnictví nějakého unikátního digitálního umění, nebo jestli je to spíš o strachu, že něco propásnou, když vidí, že to ostatní kupují. Když třeba vidím, jak někdo vydražil obraz za miliony, jdu do toho taky proto, abych měl podobné zážitky? Jak moc do toho vstupuje i pocit prestiže nebo uznání od ostatních? Je tady nějaký psychologický aspekt, který by mohl vysvětlit, proč si lidé kupují určité NFT a jiná je nechávají bez povšimnutí? Myslím, že bych chtěl slyšet názory lidí, kteří už na tom trhu jsou a mají zkušenost s emocionálními rozhodnutími při investování do NFT. Jak se vám to všechno proplétá s racionalitou a strategickým přístupem k investicím?

155 slov
1.6 minut čtení
26. 4. 2024
Denisa Zachová
Denisa Zachová

Tak jo, emoce hrajou fakt velkou roli při nákupu NFT. Když vidíš, jak nějakej umělec prodává svoje dílo za mega, tak to v tobě vzbudí touhu mít taky něco vzácnýho. Je to hodně o FOMO, strachu, že něco propásneš, když ostatní kupujou a ty ne. Tenhle trh je tak volatilní, že lidi často jednaj pod tlakem emocí.

Nějaká prestiž a uznání od ostatních jsou taky docela silný faktory. Když máš unikátní NFT, cítíš se jako součást něčeho většího a to ti dodává pocit hodnoty. Racionalita jde často stranou, protože emoce a trendy říděj rozhodování víc než nějaký logický kalkulace.

Jasně, že jsou i lidi, co se snaží přistupovat k tomu strategicky, ale jakmile přijde momentální hype nebo novinka, tak je těžký zůstat chladnej a nejednat impulsivně. Nakonec je to všechno takový mix emocí a touhy po vlastnictví něčeho unikátního.

139 slov
1.4 minut čtení
30. 10. 2024
Bedřich Doležal
Bedřich Doležal

Emoce hrajou v nákupu NFT obrovskou roli. Mnoho lidí se nechává strhnout tím, co vidí na sociálních sítích nebo od svých známých. Takový FOMO (fear of missing out) je silný motivátor. Když vidíš, jak někdo za něco zaplatí majlant, automaticky ti to začne vrtat hlavou, že bys to měl udělat taky. Je to takový mix touhy po unikátním kousku a strachu, že přijdeš o šanci.

Ale co je zajímavý, spousta lidí kupuje NFT i kvůli prestiži. Vlastnit něco, co má hodnotu a co ostatní obdivují, může být dost silný pocit. Často si říkají, že když to koupí teď a cena vyletí nahoru, budou mít příběh, který můžou vyprávět.

Psychologie tady fakt hraje roli. Třeba když se na trhu něco rozjede a všichni kupují, je těžký odolávat tomu pocitu, že bych měl být taky součástí. Na druhou stranu, někteří lidi víc spoléhají na analýzu a snaží se mít rozum v tom, co kupují. Ale i tak se to s emocema proplétá, protože na tomhle trhu nikdy nevíš, jak rychle se může všechno změnit.

172 slov
1.7 minut čtení
23. 11. 2024
Irena Štěpánová
Irena Štěpánová