Jak zvýšit nájemné v retailových prostorách bez ztráty nájemců?
Mám pár otázek ohledně zvyšování nájemného v retailových prostorách, protože se mi to zdá dost složité a nechci přijít o své nájemce. Jakým způsobem se dá nastavit nové nájemné, aby to pro nájemce nebylo příliš bolestivé? Je lepší zvyšovat nájemné postupně, nebo udělat větší skok najednou a ospravedlnit ho nějakými vylepšeními prostor? Zajímalo by mě také, jestli má smysl nabízet nějaké výhody nebo bonusy pro stávající nájemce, abych je motivoval k souhlasu se zvýšením. Například slevy na služby nebo delší nájemní smlouvy za výhodnějších podmínek. Co si o tom myslíte? Jak důležité je udržovat dobré vztahy s nájemci při jednání o zvýšení ceny? Měl bych se snažit o transparentnost a otevřenou komunikaci, nebo radši jít na to více obchodně a zůstat profesionální? A co kdyby se někdo rozhodl odstoupit – jak předejít tomu, aby se mi prostor nevyprázdnil a jak rychle najít nového nájemce? Vím, že každá situace je jiná, ale zajímají mě různé názory a zkušenosti ostatních. Také bych rád věděl, jaké faktory by mohly ovlivnit rozhodnutí nájemců zůstat i přes plánované zvýšení cen. Děkuju všem za vaše myšlenky!
