Charts.cz/Fórum/Jaké jsou nejlepší ESG ETF pro začátečníka?

Jaké jsou nejlepší ESG ETF pro začátečníka?

Přemýšlím o investicích do ESG ETF, protože chci mít jistotu, že moje peníze jdou do společností, které dbají na ekologii, sociální zodpovědnost a dobře se řídí. Ale protože jsem v tomhle nováček, mám trochu strach, jak začít. Zajímalo by mě, jestli někdo z vás má zkušenosti s konkrétními ETF, které by byly vhodné pro začátečníka a zároveň splňovaly kritéria ESG. Jaké typy fondů byste doporučili? Je lepší investovat do širokých indexů nebo spíš do specializovaných fondů zaměřených na konkrétní odvětví? A co poplatky – jsou nějaké skryté náklady, na které bych si měl dát pozor? Vím, že je dobré se podívat na výkonnost fondu v minulosti, ale co dalšího bych měl zvážit? Taktéž mě zajímá, jestli máte nějaké tipy na platformy pro investování do těchto ETF, které jsou jednoduché na používání a bezpečné pro nováčky. Budu vděčný za každou radu nebo osobní zkušenost, která by mi mohla pomoci se lépe orientovat v této oblasti. Díky moc!

156 slov
1.6 minut čtení
13. 7. 2023
Radka Hrušková
Radka Hrušková

Když začínáš s ESG ETF, tak bych doporučil pár širokých indexových fondů, jako je třeba iShares Global Clean Energy ETF nebo SPYG (S&P 500 Growth ETF). Tyhle fondy investují do firem, co se snaží o udržitelnost a mají dobré ESG skóre. Je fajn mít diverzifikaci, takže spíš ty široké indexy než úzce specializované fondy. Tím se vyhneš riziku zaměření na jedno odvětví.

Co se poplatků týká, tak si dávej pozor na TER (total expense ratio) – čím nižší, tím lepší. Skryté náklady bývají hlavně v tom, že si můžeš nevšimnout poplatků za obchodování na platformě, takže to prozkoumej. Zjisti si, jestli ti platforma dává přístup k ETF bez dalších poplatků za transakce.