Charts.cz/Fórum/Co dělat, když ETF klesá, mám prodat nebo počkat?

Co dělat, když ETF klesá, mám prodat nebo počkat?

Jsem dost nováček ve světě investic a teď jsem v takové situaci, kdy moje ETF akcie klesají. Mám pocit, že to jde dolů už nějakou dobu a začínám mít obavy. Vím, že se říká, že dlouhodobé investice se vyplácí, ale co když to klesání pokračuje? Určitě mi někdo řekne, že je to normální součást trhu a že bych měl počkat, ale co když se situace nezlepší? Je lepší prodat teď a zamezit tak dalším ztrátám, nebo bych měl mít trpělivost a počkat na zotavení? Jaké faktory bych měl vzít v úvahu před tím, než se rozhodnu? Mám sledovat nějaké konkrétní ukazatele nebo zprávy o trhu? Co si myslíte o strategii "buy and hold" v takovýchto situacích? A co třeba diversifikace mého portfolia v této chvíli? Mám se bát, že když prodám, tak mi uniknou možné zisky v budoucnu? Díky za jakékoli názory a rady!

144 slov
1.4 minut čtení
13. 8. 2024
Blanka Veselá
Blanka Veselá

Když ETF klesá, je to fakt těžká situace. Většinou je lepší počkat a nedělat unáhlené rozhodnutí. Trhy mají své výkyvy a dlouhodobě většina ETF v průměru roste. Zkus se podívat na to, proč vlastně klesá. Jestli je to kvůli nějakým tržním šrumům nebo jestli je tam něco zásadního, co by mohlo ovlivnit hodnotu fondu. Můžeš sledovat zprávy o trhu a ekonomické ukazatele, ale nepanikař, když něco klesá. Diversifikace portfolia je taky důležitá – měl bys mít víc různých investic, aby ses ochránil před velkýma ztrátama. Pokud prodáš teď, můžeš přijít o budoucí zisky, když se trh vzpamatuje. Takže bych doporučil spíš počkat a mít trpělivost. Ale vždycky si udělej vlastní průzkum a zvažuj rizika.

114 slov
1.1 minut čtení
1. 12. 2024
Radek Kouba
Radek Kouba