Charts.cz/Fórum/Kolik různých ETF bych měl mít ve svém portfoliu?

Kolik různých ETF bych měl mít ve svém portfoliu?

Zajímalo by mě, kolik různých ETF je ideální mít v investičním portfoliu. Slyšel jsem, že diverzifikace je klíčem k úspěchu a že příliš mnoho nebo naopak příliš málo různých investic může být problém. Jsem nováček v investování a rád bych věděl, jestli existuje nějaké univerzální pravidlo, kolik ETF je tak akorát. Zkoumám různé sektory, jako jsou technologie, zdravotnictví nebo energie, a chtěl bych mít vyvážené portfolio, ale nevím, jestli mám držet třeba pět různých ETF nebo raději dvacet. Někde jsem četl, že víc než patnáct ETF už může být zbytečné a může to vést k tomu, že se člověk ztrácí v detailu. Jak to vidíte vy? Jaké máte zkušenosti s počtem ETF ve svém portfoliu? Co byste doporučili někomu, kdo chce investovat rozumně a efektivně? Existuje nějaký konkrétní poměr nebo strategii, kterou bych měl zvážit? Děkuji za rady!

138 slov
1.4 minut čtení
11. 1. 2025
Renata Šebestová
Renata Šebestová

Jasně, diverzifikace je fakt důležitá. Takže co se týče počtu ETF v portfoliu, většina lidí doporučuje mít tak mezi 5 a 15 různými ETF. Mít jich víc než 15 už může být zbytečný, protože pak ti to spíš zamotá hlavu a ve výsledku se to moc nevyplatí. Pokud zvažuješ různé sektory jako technologie, zdravotnictví a energie, tak bys měl mít nějaké zastoupení v každém z těchto sektorů, ale není potřeba přehánět. Klidně můžeš mít jedno ETF na široký trh a k tomu pár specializovaných na ty sektory, co tě zajímají. Hlavní je najít rovnováhu, aby ses necítil přehlcený a zároveň měl dobré pokrytí. Takže já bych šel do max 10 různých ETF, aby to mělo smysl, ale zas to nebylo moc složitý.

122 slov
1.2 minut čtení
3. 2. 2025
Martina Charvátová
Martina Charvátová