Charts.cz/Fórum/Jaké dividendové akcie byste doporučili pro začátek investování?

Jaké dividendové akcie byste doporučili pro začátek investování?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na něco, co mě už delší dobu zajímá. Jsem úplný nováček ve světě investování a v poslední době jsem hodně slyšel o dividendových akciích jako o skvělém způsobu, jak začít budovat pasivní příjem. Přemýšlím, jaké akcie by byly nejlepší pro někoho, kdo teprve začíná a nemá moc zkušeností. Jaké konkrétní společnosti byste doporučili, pokud jde o dividendy? Zajímalo by mě také, jakým způsobem bych měl vybírat akcie podle výše dividend a jejich stabilnosti. Je lepší zaměřit se na velké, známé firmy, nebo i menší společnosti, které mají potenciál růstu? A co třeba sektory - je nějaký sektor, který je lepší pro investování do dividendových akcií? Doufám, že mi pomůžete se zorientovat v tomhle tématu a podělíte se o vaše názory a zkušenosti. Děkuji moc!

130 slov
1.3 minut čtení
19. 5. 2024
David Dunka
David Dunka

Takže, pokud chceš začít s dividendovkama, doporučil bych se podívat na známé firmy jako Coca-Cola, Procter & Gamble nebo Johnson & Johnson. Tyhle mají dlouhou historii vyplácení dividend a většinou jsou stabilní. Velké firmy mají výhodu, že jsou méně náchylné na výkyvy trhu, ale menší společnosti můžou mít potenciál růstu a taky vyplácet slušné dividendy.

Při výběru akcií sleduj nejen výši dividend, ale i to, jestli je firma schopná je pravidelně zvyšovat. Dobrý ukazatel je třeba dividendový výnos a poměr výplaty - tj. kolik zisku firma vyplácí akcionářům.

Sektory jako energie, spotřební zboží nebo telekomunikace bývají častými zdroji dividendových akcií. Důležité je mít diversifikaci, tedy rozdělit peníze mezi víc firem a sektorů, aby ses ochránil před rizikem. Tak držím palce ať se ti daří!

123 slov
1.2 minut čtení
4. 12. 2024
Bohumil Hůlka
Bohumil Hůlka