Charts.cz/Fórum/Jak mohu začít investovat do ETF, když nemám žádné zkušenosti?

Jak mohu začít investovat do ETF, když nemám žádné zkušenosti?

Zajímá mě, jak se vlastně dostat k investování do ETF, i když jsem úplný nováček. Nikdy jsem předtím neinvestoval a moc tomu nerozumím, ale slyšel jsem, že ETF jsou skvělý způsob, jak diversifikovat své investice a snížit riziko. Mám několik otázek. Za prvé – kde vlastně začít? Myslím tím, jak si vybrat toho správného brokera, protože je jich tolik a já nevím, na co se soustředit. Taky bych rád věděl, zda jsou nějaké poplatky, které bych měl mít na paměti, protože jsem slyšel, že některé platformy si účtují docela dost za obchodování. Potom mě zajímá, jestli je lepší investovat do nějakého konkrétního typu ETF nebo jestli mám raději vyzkoušet víc různých? A co se týče výběru ETF – jak zjistit, která jsou dobrá a která ne? Představoval jsem si třeba sledovat nějaké trendy nebo doporučení expertů, ale pak zase nevím, jestli tomu můžu věřit. Je lepší investovat jednorázově nebo pravidelně vkládat menší částky? A naposledy – co když bych chtěl z ETF vybrat peníze? Jaký je proces a co bych měl očekávat? Bylo by super, kdyby někdo mohl podělit o svoje zkušenosti nebo tipy pro úplné začátečníky. Děkuju!

188 slov
1.9 minut čtení
17. 1. 2025
Hana Sedláčková
Hana Sedláčková

Začít investovat do ETF je fakt fajn nápad. Nejdřív musíš vybrat brokera, což může být trochu oříšek. Hledej něco s nízkými poplatky a dobrou uživatelskou zkušeností. Ověř si, jestli nemaj nějaký skryté náklady za obchodování nebo za správu účtu. Zjisti, jaké ETF nabízejí a jak široký výběr mají.

Co se týče výběru ETF, doporučuji se podívat na ty s nízkými náklady a dobrým výkonem. Můžeš sledovat žebříčky nebo recenze odborníků, ale vždycky si udělej vlastní průzkum. A jo, důležitý je diversifikovat, takže raději zkus víc ETF než jen jedno.