Charts.cz/Fórum/Jak začít s vytvářením online kurzů na Udemy?

Jak začít s vytvářením online kurzů na Udemy?

V poslední době se čím dál více lidí snaží najít způsoby, jak využít své znalosti a dovednosti k vytvoření pasivního příjmu. A jednou z možností, která mě opravdu zajímá, je vytváření online kurzů na platformě jako je Udemy. Ale kde začít? Jaké jsou první kroky, které bych měl udělat, abych úspěšně vytvořil kurz? Mám obavy z toho, jestli mám dostatečné znalosti a jestli moje téma bude pro lidi zajímavé. Kdo je vlastně cílová skupina? Jak můžu zjistit, co lidé hledají a co by je mohlo zaujmout? Taky nevím, jak dlouhý by měl kurz být nebo jaké formáty bych měl použít – videa, texty, praktické úkoly? Co je podle vás nejdůležitější při přípravě materiálů a jak se vůbec dostat k tomu, abych měl kvalitní obsah? Měla by být nějaká struktura kurzu nebo to mám nechat volné? A co marketing – jak moc se na to musím zaměřit, abych přilákal studenty? Zkrátka – pokud má někdo zkušenosti s tímto procesem a může mi poskytnout nějaké užitečné rady a tipy, byla bych za to moc vděčná. Je nějaký konkrétní postup nebo osvědčené metody, které byste doporučili? Díky moc za odpovědi!

187 slov
1.9 minut čtení
6. 11. 2024
Daniel Kuchař
Daniel Kuchař

Takže, začít s online kurzy na Udemy je fakt skvělý nápad. První věc, co bych udělal, je zjistit, co umíš a co by mohlo lidi zajímat. Můžeš prozkoumat trendy a témata, která už na Udemy jsou – to ti dá představu o poptávce. Nejdřív se zamysli nad cílovou skupinou. Kdo by měl zájem o tvůj kurz? Pak si udělej nějaký plán, jak budeš kurz strukturovat. Je dobré mít jasný obsah, třeba rozdělený do modulů nebo lekcí. Délka kurzu se hodně liší, ale většinou je dobré mít víc kratších videí než jedno dlouhé. Co se formátů týče, videa jsou asi nejpopulárnější, ale klidně můžeš přidat texty nebo úkoly jako doplněk.

Při přípravě materiálů se snaž, aby byly kvalitní a přehledné. Nahrávej videa v dobré kvalitě a mluv jasně. Když už máš něco hotového, tak přijde marketing – to je klíčový krok. Využij sociální sítě, blogy nebo třeba Youtube k tomu, abys přilákal studenty. Sdílej ukázky z kurzu nebo tipy ke svému tématu.

Nezapomeň sbírat feedback od prvních studentů a kurz průběžně zlepšovat. To ti pomůže získat lepší hodnocení a víc studentů. Takže v zásadě – zjisti téma, vytvoř strukturu, připrav kvalitní materiály a pak to propaguj. Držím palce!

195 slov
2 minut čtení
31. 1. 2025
Irena Poláková
Irena Poláková

Na začátek je dobré si ujasnit, co vlastně umíš a co bys chtěl učit. Zkus se zamyslet nad tím, co tě baví a v čem máš zkušenosti. Pak si udělej průzkum na Udemy, koukni se na kurzy podobného zaměření – zjistíš, co funguje, jaké má ceny a jaký mají obsah. Cílová skupina je důležitá – snaž se zjistit, kdo by o tvůj kurz měl zájem, třeba na fórech nebo sociálních sítích.

Pokud jde o obsah, video je super formát, ale můžeš přidat i texty nebo kvízy. Délka kurzu závisí na tématu – někdo preferuje kratší kurzy s rychlým přehledem a jiný zase hloubkovou analýzu. Podle mě je fajn mít strukturu – rozdělit kurz na moduly a lekce, aby to bylo přehledné.

Co se týče marketingu, to je taky klíčový krok. Oslovuj lidi na sociálních sítích, zkus blog nebo Youtube kanál, kde můžeš sdílet ochutnávky tvého kurzu. A neboj se experimentovat – co funguje pro jednoho, nemusí fungovat pro druhého. Hlavně buď trpělivý a nečekej zázraky hned. Hlavní je začít a postupně se zlepšovat.

171 slov
1.7 minut čtení
23. 10. 2024
Richard Konečný
Richard Konečný