Charts.cz/Fórum/Jaké dividendové akcie doporučujete pro nováčky?

Jaké dividendové akcie doporučujete pro nováčky?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jestli byste mi mohli doporučit nějaké konkrétní dividendové akcie, které by byly vhodné pro začátečníky. Jsem úplný nováček v investování a chtěl bych začít s něčím, co by mi pomohlo budovat pasivní příjem. Zajímalo by mě, jaké společnosti mají stabilní dividendy a jestli je dobré se zaměřit na určité sektory, jako jsou technologie, zdravotnictví nebo finance. Mám pocit, že to je pro mě dobrý způsob, jak se dostat do světa akcií, ale nevím, kde začít. Taky bych chtěl vědět, jak často tyto společnosti vyplácí dividendy a jestli je lepší investovat do více akcií nebo se zaměřit na pár populárních jmen. Jakou částku bych měl investovat na začátek? Předem díky za jakékoli tipy a rady!

120 slov
1.2 minut čtení
27. 10. 2024
Kamila Králová
Kamila Králová

Tak hele, pokud teď začínáš, doporučil bych se podívat na pár stabilních dividendových akcií. Třeba Coca-Cola, ta má dlouhou historii vyplácení dividend a je to i dost známá značka. Pak je tu Johnson & Johnson, co je v oblasti zdravotnictví a taky vyplácí pravidelně. Proč nezkusit taky Procter & Gamble? To jsou společnosti, který většinou nemají problém s tím pravidelně vyplácet.

Obecně se doporučuje mít diverzifikované portfolio, takže radši investuj do víc akcií než do jedné. Co se týče sektorů, zdraví a spotřební zboží jsou fajn, technologie může být riskantní, protože tam je větší volatilita s dividendama.

Dividendy se obvykle vyplácejí čtvrtletně, ale můžeš najít i roční nebo měsíční. Co se týče investice na začátek, záleží na tobě, ale klidně začni s pár tisíci korunami a pak to zvyšuj podle toho, jak se ti to líbí. Hlavně si dej pozor na poplatky u platformy, kde chceš investovat.

147 slov
1.5 minut čtení
25. 1. 2025
Libor Hlaváč
Libor Hlaváč