Charts.cz/Fórum/Co vlastně znamená NFT a jak to funguje?

Co vlastně znamená NFT a jak to funguje?

V poslední době se hodně mluví o NFT, ale co to vlastně je? Vím, že to nějak souvisí s digitálním uměním a kryptoměnami, ale jaký je ten přesný princip? Může mi někdo vysvětlit, co znamená zkratka NFT? Hlavně by mě zajímalo, jak to funguje – slyšel jsem něco o blockchainu a o tom, že NFT jsou jedinečné, ale jak se to využívá v praxi? Můžu si koupit NFT a co to pro mě znamená? Jaký je rozdíl mezi klasickým uměním a digitálním uměním vydaným jako NFT? Odpovídá to nějaké hodnotě, nebo je to jenom módní trend? Jaké jsou výhody a nevýhody investování do NFT? A co se stane, když si koupím NFT? Mohu ho prodat dál nebo ho mohu vystavit někde online? Zkrátka, jsem tady nováček a chtěl bych dostat komplexnější obrázek o tom, co NFT vlastně zahrnuje a jak se s nimi dá obchodovat. Díky za každý tip!

149 slov
1.5 minut čtení
1. 7. 2023
Pavel Řezáč
Pavel Řezáč

NFT znamená Non-Fungible Token, což je v překladu něco jako nezaměnitelný token. V podstatě to znamená, že každý token je jedinečný a nelze ho zaměnit za jiný, na rozdíl třeba od běžné měny nebo kryptoměn jako Bitcoin, kde si můžete vyměňovat jeden kus za druhý.

NFT fungují na technologii blockchainu, což je decentralizovaná databáze, která zajišťuje bezpečnost a transparentnost. Když si koupíš NFT, vlastně kupuješ digitální certifikát, který potvrzuje, že vlastníš nějaký digitální obsah – třeba obrázek, video nebo dokonce tweet. Tenhle certifikát je uložený na blockchainu a nikdo ho nemůže falšovat.

Co se týče praxe, tak si klidně můžeš koupit NFT na různých tržištích jako OpenSea nebo Rarible. Po koupi můžeš s NFT dělat pár věcí – můžeš ho prodat dál, vystavit ho někde online pro ostatní, nebo si ho nechat pro sebe.