Charts.cz/Fórum/Jak mohu začít diversifikovat svoje investice, když trhy klesají?

Jak mohu začít diversifikovat svoje investice, když trhy klesají?

Jsem investiční nováček a poslední měsíce sleduji, jak trhy pořád padají. Říkal jsem si, že bych chtěl začít diversifikovat své investice, ale nevím, jak s tím vlastně začít. Co dělat, když akcie a kryptoměny klesají? Je vůbec rozumné investovat do něčeho v takové situaci? Mám se zaměřit spíš na stabilní aktiva, jako jsou nemovitosti nebo zlato? Slyšel jsem o nějakých ETF nebo indexových fondech, ale jak je to s jejich výkonností v době poklesu? A co další možnosti jako jsou alternativní investice, NFT nebo crowdfunding? Jakou část svého portfolia bych měl věnovat různým aktivům a co byste mi doporučili jako první krok? Děkuju za rady a tipy, potřebuju to nějak uchopit.

111 slov
1.1 minut čtení
30. 12. 2024
Kamila Zachová
Kamila Zachová

Diverzifikace je klíčová, ale když trhy padají, může to vypadat jako divoká jízda. Zkus se zaměřit na stabilní aktiva, jak jsi zmínil - zlato a nemovitosti jsou tradičně považovaný za bezpečný přístav. ETF a indexové fondy můžou být fajn volba, protože ti umožňují rozložit riziko napříč různými akciemi bez toho, abys musel vybírat jednotlivé akcie. Jo, v době poklesu může jejich výkonnost trpět, ale dlouhodobě se to může vyplatit.

Alternativní investice jako crowdfunding nebo NFT jsou zajímavý, ale nesou větší riziko, takže opatrně. Určitě si dej pár procent do různých aktiv a drž si vyvážený poměr – třeba 60% akcie, 20% zlato a 20% nemovitosti nebo něco jiného. První krok by mohl být udělat si plán a rozhodnout se, co chceš vlastně dosáhnout. A nezapomeň sledovat trh, i když teď klesá. Učení se je důležitý! Tak hodně štěstí!

137 slov
1.4 minut čtení
7. 2. 2025
Věra Dušková
Věra Dušková