Charts.cz/Fórum/Jak začít s investováním do NFT, když nevím, co to vlastně je?

Jak začít s investováním do NFT, když nevím, co to vlastně je?

Jsem úplný nováček a poslední dobou se hodně mluví o NFT. Slyšel jsem, že to znamená něco jako nezaměnitelné tokeny a že se dají koupit za kryptoměny, ale víc tomu nerozumím. Zaujalo mě to, protože hodně lidí říká, že investování do NFT může být výnosné, ale mám pocit, že je za tím spousta věcí, které bych měl znát, než se do toho pustím. Jak vlastně fungují NFT? Jaké jsou ty nejzákladnější pojmy, které bych měl znát? A kde vůbec začít? Mám si vytvořit peněženku na kryptoměny nebo je to něco jiného? Vím, že existují různé platformy, kde se NFT prodávají, ale jak si vybrat tu správnou a na co si dát pozor? Je pravda, že některé NFT se prodávají za neuvěřitelné částky? Co když investuji do něčeho a pak zjistím, že to nemá hodnotu? Jak vlastně poznat, které NFT mají potenciál a které jsou jen krátkodobý trend? Existuje nějaký způsob, jak se v tom všem zorientovat a naučit se to lépe? Rád bych slyšel názory od těch, kteří už s investováním do NFT mají nějaké zkušenosti. Co byste mi doporučili jako první krok? Děkuji!

184 slov
1.8 minut čtení
18. 2. 2024
Jana Kuchařová
Jana Kuchařová

Investování do NFT může být fakt matoucí, ale tady je pár základních věcí, co bys měl vědět. NFT jsou prostě digitální tokeny, který potvrzují vlastnictví nějakého unikátního digitálního nebo fyzického umění, videí, hudby a dalších věcí. Nezaměnitelné znamená, že každý token je jedinečný, takže ho nemůžeš prostě vyměnit za jiný stejně jako u běžných peněz.

Nejdřív si založ peněženku na kryptoměny, jako je MetaMask nebo Trust Wallet. Bez toho si NFT nekoupíš. Pak si pořiď nějaké kryptoměny (většinou Ethereum), protože většina NFT funguje na této síti.