Charts.cz/Fórum/Jak začít investovat do dividendových akcií, když jsem úplný začátečník?

Jak začít investovat do dividendových akcií, když jsem úplný začátečník?

Zajímá mě, jak vůbec začít s investováním do dividendových akcií, protože jsem totální nováček a nemám moc zkušeností. Rád bych věděl, co všechno je potřeba udělat, abych se do toho pustil. Například, jaké platformy nebo brokery byste doporučili pro začátek? A co by mělo být prvním krokem? Mám si nejdřív něco zjistit o konkrétních společnostech, které vyplácí dividendy, nebo je lepší zaměřit se na nějaké indexové fondy? Je třeba mít nějaké speciální znalosti o trhu, nebo stačí jen mít základní přehled? A jak vlastně funguje ten proces nákupu akcií? Je důležité sledovat nějaké ukazatele, jako je výnos z dividendy nebo poměr výplaty, nebo je to pro začátečníka moc složité? Jak často se vyplácí ty dividendy a co se stane, když akcie klesnou? Budu rád za každý tip a radu, protože chci rozjet investice a budovat si pasivní příjem. Děkuju!

139 slov
1.4 minut čtení
8. 5. 2023
Vlastimil Konečný
Vlastimil Konečný

Investování do dividendových akcií je fajn způsob, jak si vybudovat pasivní příjem. Začněte tím, že si otevřete účet u nějakého brokera. Dneska je spousta online platforem, jako je třeba Degiro, Fio nebo Robinhood, kde to jde snadno a rychle. Předtím si ale zjistěte, jaké poplatky si účtují, protože to může ovlivnit vaše zisky z dividend.

Prvním krokem je trošku se vzdělat. Můžete se podívat na společnosti, které mají dobrou historii vyplácení dividend. Berte v potaz ukazatele jako výnos z dividendy a poměr výplaty – to vám dá představu o tom, jak stabilní jsou dividendy. Je dobré se podívat na to, jak dlouho už daná firma vyplácí dividendy.

Pokud nemáte moc času na analýzu jednotlivých akcií, můžete zvážit investici do nějakého ETF nebo indexového fondu zaměřeného na dividendové akcie. Tyto fondy vám dají rozmanitost a sníží riziko.